Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TDS.UYG-204 | İŞYERİ EĞİTİMİ | Ders | 2 | 4 | 11,00 |
Önlisans
Türkçe
İş yeri eğitimi dersi, öğrencilere sağlık hizmetleri sektöründe, tıbbi sekreterlik ve dokümantasyon alanında işyeri ortamında gerekli becerileri kazandırmayı amaçlar.
Öğretim Görevlisi Elif Yeliz ÇAKIR
1 | Tıbbi dökümantasyonu ve önemini açıklayabilme |
2 | Hasta dosyalarının saklanmasında kullanılan yöntemler, bu yöntemlerin güvenliği, hukuksal rolü ve uygulamaları sırasında karşılaşılan sorunları açıklayabilme |
3 | Tıbbi rapor türlerini ve bu raporların düzenlenmesinde uyulması gereken kuralları tanımlayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu dersin içeriği, öğrencilere hasta kabulü, tıbbi belgelerin düzenlenmesi, hasta verilerinin güvenli bir şekilde işlenmesi, randevu yönetimi, telefonla iletişim ve ofis yönetimi gibi temel görevleri uygulamalı olarak öğretmektir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme | ||
2 | Dosya Saklama Yöntemleri, Arşivleme Otomasyon | ||
3 | Tıbbi kayıt | ||
4 | Tıbbi kayıt | ||
5 | Tıbbi kayıt | ||
6 | Elektronik tıbbi kayıt sistemi | ||
7 | Elektronik tıbbi kayıt sistemi | ||
8 | Yarıyıl İçi Etkinliği Değerlendirmesi | ||
9 | Bilgisayarda hasta kabul, yatırma ve taburcu işlemleri | ||
10 | Bilgisayarda hasta kabul, yatırma ve taburcu işlemleri | ||
11 | Bilgisayarda hasta kabul, yatırma ve taburcu işlemleri | ||
12 | Bilgisayarda hasta kabul, yatırma ve taburcu işlemleri | ||
13 | Bilgisayarda hasta kabul, yatırma ve taburcu işlemleri | ||
14 | Bilgisayarda hasta kabul, yatırma ve taburcu işlemleri | ||
15 | Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirmesi ve geri bildirim | ||
16 | Yarıyıl Sonu Etkinliği Değerlendirmesi |
Dosyalama ve Arşivleme (2019). Erzurum: Atatürk Üniversitesi Açık ve Uzaktan Öğretim Fakültesi Yayını. Edit. Salih BÖRTEÇİNE AVCİ. Dosyalama ve Arşivleme (2020). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını. Edit. Mehmet Emin MUTLU ve Orkun ŞEN
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Sunma | 1 | 50 |
Multirom CD Çalışması | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Sunma | 1 | 50 |
Proje Tasarımı/Yönetimi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Giresun Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Koordinatörlüğü tarafından hazırlanan 3+1 Mesleki Eğitim Modeli Uygulama Yönergesi esaslarına uygun olarak yürütülmektedir. Bu yönerge, öğrencilerin mesleki bilgi ve becerilerini geliştirmek amacıyla iş yerlerinde yaptıkları uygulamalı eğitimlerin süreçlerini, kriterlerini ve değerlendirme yöntemlerini belirler. Staj süresi, akademik takvime uygun olarak belirlenmiş olup, öğrenciler eğitim programlarında belirtilen dönemlerde ilgili iş yerlerinde toplamda 14 hafta süreyle mesleki uygulama eğitimi yaparlar. Öğrencilerin uygulama yapmak üzere iş yerlerine gönderilmesi için ilk iki dönem veya sonraki dönemlerde genel ağırlıklı not ortalamasının en az 1.80 olması şarttır. Bu süreçte, öğrencilerin iş yerlerinde haftalık çalışma süresi ve toplam iş yükü, ders planına uygun şekilde düzenlenir. Devam zorunluluğu %80 olarak belirlenmiş olup, mazeretli ve mazeretsiz devamsızlık süresi %20 oranını geçemez. İş yerlerinde yürütülen staj ve uygulamalar sırasında öğrencilerin mesleki bilgi ve becerilerini pekiştirmesi, iş sağlığı ve güvenliği kurallarına uyması, ekip çalışmasına katılım sağlaması ve mesleki etik ilkeleri benimsemesi beklenmektedir.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
Rapor Hazırlama | 14 | 12 | 168 |
Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 |
Toplam İş Yükü (saat) | 336 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |