GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TDS-128 HALKLA İLİŞKİLER Seçmeli Ders Grubu 1 2 2,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı; öğrencinin, pazarlama yönelimli halkla ilişkilerin,kurumun ürün ve hizmetlerinin tanınırlılığını ve satışlarını artırmaya yönelik strateji ve programların planlama, uygulama ve değerlendirme çalışmalarını kapsayan bir alan olduğu hakkında bilgilendirilmesini; halkla ilişkilerin katma değerini örneklerle anlatılmasını; pazarlama halkla ilişkilerinin en çok işe yaradığı alanlarla ilgili ulusal ve uluslararası örnekleri paylaşarak, öğrencinin konuyla ilgili araştırmalara teşvik edilmesinin sağlanmasıdır.


Doç. Dr. Sevim ÇİFTÇİ YEGİN


1 Pazarlama halkla ilişkilerini, pazarlama iletişiminin çeşitli disiplinlerini ve bütünleşik pazarlama iletişimini tanımlar.
2 Halkla ilişkiler ile pazarlamanın etkin bir şekilde birlikte kullanıldığında kurumsal pazarlama hedeflerinin ve stratejilerinin gizli silahı olduğunun ayrımına varır.

Birinci Öğretim


yok


yok


Pazarlama Halkla İlişkilerinin kavramsal tanımı, Bütünleşik Pazarlama İletişimi İçinde Halkla İlişkilerin yeri


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Pazarlama Halkla İlişkilerinin kavramsal tanımı, Bütünleşik Pazarlama İletişimi İçinde Halkla İlişkilerin yeri
2 Pazarlama Halkla İlişkilerinin örnek strateji ve taktiklerle değer katma süreci I (yeni ürün lansmanları, pazardaki mevcut ürünleri yeniden konumlandırma ve canlandırma, kamuoyu önderi pazarlaması)
3 Pazarlama Halkla İlişkilerinin örnek strateji ve taktiklerle değer katma süreci III (reklamın etkisini güçlendirme, reklamı yapılamayacak kategorideki ürünleri tanıtma)
4 Pazarlama Halkla İlişkilerinin örnek strateji ve taktiklerle değer katma süreci III (reklamın etkisini güçlendirme, reklamı yapılamayacak kategorideki ürünleri tanıtma)
5 Pazarlama Halkla İlişkilerinin örnek strateji ve taktiklerle değer katma süreci III (reklamın etkisini güçlendirme, reklamı yapılamayacak kategorideki ürünleri tanıtma)
6 Stratejik Pazarlama Halklaİlişkiler Planıhazırlama
7 ara sınav
8 Geleneksel ve sosyal medyada Pazarlama Halklaİlişkilerinin yerel ve uluslararasıörnek uygulamaları
9 Geleneksel ve sosyal medyada Pazarlama Halklaİlişkilerinin yerel ve uluslararasıörnek uygulamaları
10 Advertorial ve özel olaylar
11 Advertorial ve özel olaylar
12 MPR’da yeni uygulamalar: ürün yerleştirme,deneysel pazarlama, bilinçaltı pazarlama
13 MPR’da yeni uygulamalar: ürün yerleştirme,deneysel pazarlama, bilinçaltı pazarlama
14 MPR’da yeni uygulamalar: ürün yerleştirme,deneysel pazarlama, bilinçaltı pazarlama

CAYWOOD, Clarke L. (1997). The handbook of strategic publicrelations & integrated communication,McGraw-Hill, NewYork. HARIS, Thomas L. , WHALEN, Patricia T. (2006) The Marketer’sGuide to Public Relations in the 21st Century, South-WesternEducational Pub; 1 edition. KOTLER, Philip (2003). Marketing management,Prentice Hall,Upper Saddle River, N.J. PELTEKOĞLU, Filiz Balta (2007). Halkla ilişkiler nedir?, BetaBasım Yayım,İstanbul. THEAKER, Alison (2008). Halkla ilişkilerin el kitabı, MediaCatKitapları, Kapital Medya Hizmetleri A.Ş.,İstanbul. WESTPHALEN, Marie-Hélène &LIBAERT, Thierry (2009). Mercator: le guide du marketing, Nouvelle édition, Dunod. WILSON, Laurie J. (2008). Strategic communications planning: For effective public relations and marketing,Kendall/Hunt Pub.,Dubuque, Iowa.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 10 1 10
Tartışma 10 1 10
Soru-Yanıt 10 1 10
Sözlü Sınav 10 1 10
Ev Ödevi 10 1 10
Toplam İş Yükü (saat) 53

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 2 3
ÖÇ 2 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek