Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DYL-101 | ANATOMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin insan vücudunun yapısal organizasyonunu, anatomik terminolojiyi ve temel anatomi bilgisini edinmelerini sağlamaktır. Öğrencilere iskelet, kas, dolaşım, sindirim, solunum, sinir, endokrin, ürogenital ve duyu sistemlerinin anatomik yapılarını tanımlama, fonksiyonlarını kavrama ve ilişkilerini analiz etme becerisi kazandırılması hedeflenmektedir.
Öğr. Gör. Dr. Alkay KARA
1 | İnsan vücudunun anatomik yapısını tanımlayabilme ve terminolojiyi kullanabilme. |
2 | İskelet, kas, dolaşım, sindirim, solunum, sinir, endokrin, ürogenital ve duyu sistemlerinin yapısını ve işlevlerini açıklayabilme. |
3 | Vücut sistemlerinin anatomik ilişkilerini analiz edebilme. |
4 | Organlar ve sistemler arasındaki yapısal ve fonksiyonel bağlantıları değerlendirebilme. |
5 | Anatomi bilgisi temelinde klinik uygulamalarda anatomik yapıları tanıyabilme ve yorumlayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Anatomi dersi, insan vücudunun temel anatomik yapıları ve sistemlerini kapsamaktadır. Ders kapsamında iskelet, kas, dolaşım, sindirim, solunum, sinir, endokrin, ürogenital ve duyu sistemlerinin yapıları, anatomik ilişkileri ve işlevleri ele alınmaktadır. Ayrıca, anatomik terminoloji, vücut boşlukları, eklemler, periferik ve merkezi sinir sistemi, duyu organlarının anatomisi ve vücut zarları gibi temel konular dersin içeriğinde yer almaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme | ||
2 | İskelet Sistemi (Tipik Bir Kemiğin Anatomik Yapısı, Appendiküler ve Aksial İskelet, Omurga, Pelvis, Göğüs Kemikleri, Kafatası Kemikleri) | ||
3 | Eklem Sistemi (Genel Eklem Bilgisi, Üst-Alt Taraf Eklemleri, Baş-Boyun,Gövde, Omurga Eklemleri) | ||
4 | Kas Sistemi-I (İskelet Kaslarının Sınıflandırılması, Baş,Boyun ve Gövde Kasları) | ||
5 | Kas Sistemi-II (Üst Taraf Kasları, Alt Taraf Kasları, Kasların Fonksiyonel Sınıflaması) | ||
6 | Dolaşım Sistemi (Kalbin anatomik yapısı, Arteryel ve Venöz kanlanma, Lenfatik Sistem) | ||
7 | Solunum Sistemi (Burun, Yutak, Soluk Borusu Anatomisi, Bronşlar, Solunum Organı, Mediastinum) | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Sindirim Sistemi (Sindirim Kanalı Organlarının ve Eklenti Organlarının Anatomik Yapısı, Periton) | ||
10 | İdrar Sistemi (Böbrekler, Üreterler, İdrar Kesesi, Üretra) | ||
11 | Endokrin, Kadın-Erkek Üreme Sistemleri (Endokrin Yapılar, Kadın-Erkek Üreme Sistemi Organları) | ||
12 | Sinir Sistemi-I (Merkezi Sinir Sistemi; Omurilik, Beyin) | ||
13 | Duyu Organları (Deri, Koku Organı, Tad Organı, Göz, Kulak) | ||
14 | Sinir Sistemi-II (Periferik Sinir Sistemi; Spinal Sinirler, Kraniyal Sinirler, Otonom Sinir Sistemi) | ||
15 | Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
1- Şahin, B. (2019). Sağlık bilimleri için resimli temel anatomi. İstanbul Tıp Kitabevleri. 2-Kaya, Z., & Şahin, M. (Ed.). (2022). Araştırma yöntem ve teknikleri (10. baskı). Nobel Tıp Kitabevleri.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 2 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | ||
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | ||
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | ||
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | ||
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 |