Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DYL-109 | TIBBİ TERMİMOLOJİ | Ders | 1 | 1 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, hareket sistemi, solunum sistemi, gastrointestinal sistem, merkezi sinir sistemi, dolaşım sistemi, ürogenital sistem ve diğer organlarla ilgili tıbbi ve radyolojik terimleri ayırt edebilme, doğru bir şekilde telaffuz edebilme, yazabilme ve etkin biçimde kullanabilme becerilerini öğrencilere kazandırmaktır. Bu doğrultuda, öğrencilerin tıbbi terimleri doğru bir şekilde öğrenerek, klinik uygulamalarda profesyonel ve doğru terminoloji kullanmalarını sağlamak hedeflenmektedir.
Öğr. Gör. Dr. Alkay KARA
1 | İnsan anatomisine ilişkin tıbbi terimleri tanımlayabilme ve ayırt edebilme |
2 | Hareket, sinir, solunum, sindirim sistemi, kardiyovasküler sistem ile kan ve kan yapıcı organlara ilişkin tıbbi terimleri tanımlayabilme ve kullanabilme |
3 | Üriner, genital ve endokrin sisteme ilişkin tıbbi terimleri tanımlayabilme ve doğru şekilde kullanabilme |
4 | Göz, kulak-burun-boğaz ve deri ile ilgili tıbbi terimleri ayırt edebilme ve doğru bir şekilde telaffuz edebilme |
5 | Tıbbi terimlerin doğru telaffuzunu yapabilme ve klinik iletişimde etkili şekilde kullanabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Tıbbi Terminoloji dersi; hareket sistemi, solunum sistemi, gastrointestinal sistem, merkezi sinir sistemi, dolaşım sistemi, ürogenital sistem ve diğer organlarla ilgili tıbbi ve radyolojik terimlerin öğrenilmesini içerir. Ders kapsamında, terminolojinin temel kuralları, tıbbi terimlerin ayırt edilmesi, yazımı, doğru telaffuz teknikleri ve klinik uygulamalarda kullanımı hakkında bilgiler verilmektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme | ||
2 | Tıbbi terminolojinin temel kavramları ve genel terminolojik kurallar | ||
3 | Tıbbi terimlerin yazım ve telaffuz kuralları | ||
4 | Hareket Ve Sinir Sistemi İle Psikiyatrik Hastalıklara İlişkin Tıbbi Terimler | ||
5 | Sinir sistemine ilişkin tıbbi terimlerin tanımlanması ve kullanımı | ||
6 | Endokrin sisteme ilişkin tıbbi terimlerin açıklanması ve değerlendirilmesi | ||
7 | Kardiyovasküler sisteme ilişkin tıbbi terimlerin tanımlanması ve kullanımı | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Sindirim sistemine ilişkin tıbbi terimlerin tanımlanması ve kullanımı | ||
10 | Solunum sistemine ilişkin tıbbi terimlerin tanımlanması ve kullanımı | ||
11 | Kan ve kan yapıcı organlara ilişkin tıbbi terimlerin açıklanması ve değerlendirilmesi | ||
12 | Üriner sisteme ilişkin tıbbi terimlerin tanımlanması ve kullanımı | ||
13 | Genital sistem, deri ve dermatolojik terimlere ilişkin tıbbi terimlerin değerlendirilmesi | ||
14 | Göz ve kulak-burun-boğaz sistemlerine ilişkin tıbbi terimlerin analizi | ||
15 | Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
1- Ekinci S, Gül Hatipoğlu H, Yüksekokullar Tıbbi Terminoloji Ders Kitabı, Hatiboğlu Yayınları, 2021. 2- Mutuş, R., & Pehlevan, F. (Ed.). (2024). Sağlık Bilimleri İçin Tıbbi Terminoloji (4. Baskı). Nobel Tıp Kitabevleri.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 1 | 5 | 5 | 3 | 2 | 2 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | ||
ÖÇ 2 | 1 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | ||
ÖÇ 3 | 1 | 4 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | ||
ÖÇ 4 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | ||
ÖÇ 5 | 1 | 3 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 5 | 5 | 2 | 2 |