GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
DYL-118 İŞARET DİLİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 2,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı, işitme engellilerin kendi aralarında iletişim kurarken, el hareketlerini ve yüz mimiklerini kullanarak oluşturdukları görsel bir dil olan işaret dilini, işitme engeli bulunmayan kişilere de anlatmak ve öğretmektir.


Prof. Dr. Halil GÖKCE


1 Türk işaret dilini tanımlar ve kavrar

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Öğrenci, temel düzeyde işaret dilini ve bu dilde tercüme ederek, işitme engellilerle iletişim kurmayı öğrenir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Türk İşaret Dili hakkında genel bilgi I
2 Türk İşaret Dili hakkında genel bilgi II
3 Türk İşaret Dili alfabesi I
4 Türk İşaret Dili alfabesi II
5 Temel cümle yapıları
6 Evet-hayır sorularını, olumsuz cümleler
7 Zaman ve zamanla bağlantılı sorular
8 Ara sınav
9 Sayılar
10 Soru sözcükleri
11 Fiiller
12 Uygulama
13 Uygulama
14 Uygulama
15 Tartışma
16 Final Sınav

Dikyuva, H., Zeshan, U. (2008). Türk İşaret Dili – Birinci Seviye . Nijmegen: İshara Press. Türkiye İşitme Engelliler Spor Fedarasyonu- İşaret Dili Komisyonu (2012). Türk İşaret Dili ve Uluslar arası İşaret Dili Eğitim Materyali. Ankara: Ata Basımevi. Türkiye İşitme Engelliler Spor Fedarasyonu- İşaret Dili Komisyonu (2012). Türk İşaret Dili ve Uluslar arası İşaret Dili Sözlüğü. Ankara: Ata Basımevi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Bütünleme Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 62

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek