Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DYL.UYG-204 | İŞYERİ EĞİTİMİ | Ders | 2 | 4 | 11,00 |
Önlisans
Türkçe
Dersin amacı, öğrencilerin sağlık hizmetleri alanındaki güncel uygulamaları ve protokolleri öğrenmelerini sağlamak.
Öğr. Gör.Elvan DEMİR
1 | Diyaliz sağlık hizmetlerindeki güncel protokolleri açıklayabilme |
2 | Diyaliz ekipmanları ve araç gereçlerini tanıyabilme |
3 | Hasta değerlendirme ve müdahale süreçlerini gözlemleyebilme |
4 | Hasta giriş ve çıkış saatlerini uygulayabilme |
5 | Sağlık kuruluşlarında ekip çalışmasına katılabilme |
Birinci Öğretim
Yok.
Yok
İşyeri uygulaması dersi, diyaliz ünitelerinde hasta değerlendirmesi, müdahale ve hasta giriş ve çıkışları katılımı, temel ve ileri yaşam desteği uygulamaları, ilaç uygulamaları ve bakım protokolleri konuları içerir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme. | ||
2 | Anamnez Alma ve diyaliz makine tanıma | ||
3 | Anamnez Alma | ||
4 | Yaşam Bulguları ve kullanılacak malzeleri tanıma | ||
5 | Yaşam Bulguları | ||
6 | Yaşam Bulguları değerlendirme ve gözlem formuna doldurma | ||
7 | Fiziki Muayene ve genel değerlendirme | ||
8 | Yarıyıl İçi Etkinliği Değerlendirmesi | ||
9 | İlaç Uygulamaları ve İnvaziv Girişimler | ||
10 | İlaç Uygulamaları ve İnvaziv Girişimler-II | ||
11 | İlaç Uygulamaları yapabilme ve İnvaziv Girişimler bulunma | ||
12 | Kataterizasyon Pansuman Uygulamaları | ||
13 | Kataterizasyon Pansuman Uygulamaları bakım-II | ||
14 | sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemleri | ||
15 | Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim | ||
16 | Yarıyıl Sonu Etkinliği Değerlendirmesi |
Diyaliz Teknikerliği El Kitabı, Yazar: Ahmet Yılmaz, 2021. Hemodiyaliz ve Periton Diyalizi, Yazar: Mehmet Kaya, 2020.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Rapor Sunma | 1 | 50 |
Multirom CD Çalışması | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Rapor Sunma | 1 | 50 |
Proje Tasarımı/Yönetimi | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Giresun Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Koordinatörlüğü tarafından hazırlanan 3+1 Mesleki Eğitim Modeli Uygulama Yönergesi esaslarına uygun olarak yürütülmektedir. Bu yönerge, öğrencilerin mesleki bilgi ve becerilerini geliştirmek amacıyla iş yerlerinde yaptıkları uygulamalı eğitimlerin süreçlerini, kriterlerini ve değerlendirme yöntemlerini belirler. Staj süresi, akademik takvime uygun olarak belirlenmiş olup, öğrenciler eğitim programlarında belirtilen dönemlerde ilgili iş yerlerinde toplamda 14 hafta süreyle mesleki uygulama eğitimi yaparlar. Öğrencilerin uygulama yapmak üzere iş yerlerine gönderilmesi için ilk iki dönem veya sonraki dönemlerde genel ağırlıklı not ortalamasının en az 1.80 olması şarttır. Bu süreçte, öğrencilerin iş yerlerinde haftalık çalışma süresi ve toplam iş yükü, ders planına uygun şekilde düzenlenir. Devam zorunluluğu %80 olarak belirlenmiş olup, mazeretli ve mazeretsiz devamsızlık süresi %20 oranını geçemez. İş yerlerinde yürütülen staj ve uygulamalar sırasında öğrencilerin mesleki bilgi ve becerilerini pekiştirmesi, iş sağlığı ve güvenliği kurallarına uyması, ekip çalışmasına katılım sağlaması ve mesleki etik ilkeleri benimsemesi beklenmektedir.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
Rapor Hazırlama | 14 | 12 | 168 |
Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 |
Toplam İş Yükü (saat) | 336 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |