GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
DYL.UYG-206 STAJ Ders 2 4 5,00

Önlisans


Türkçe


Öğrencilerin mesleki bilgilerini gerçek çalışma ortamlarında uygulayarak, sağlık hizmetlerinin sunumunda gerekli olan temel bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamaktır.


Öğr. Gör. Elvan DEMİR


1 Hemodiyaliz hasta değerlendirmesini sistematik olarak yapabilme
2 Temel ve ileri yaşam desteği diyaliz makine kullanımı, protokollerini uygun şekilde yapabilme
3 Hastaya müdahale gerektiren durumlarda ekip çalışması içinde etkin rol alabilme
4 Hasta hemodiyaliz makine bağlama ve ayırma sırasında gerekli güvenlik önlemlerini alabilme
5 Tıbbi cihaz ve ekipmanları doğru ve güvenli şekilde kullanabilme ve sterilizasyonuna dikkat edebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


İşyeri uygulaması dersi, diyaliz ünitelerinde hasta değerlendirmesi, müdahale ve hasta giriş ve çıkışları katılımı, temel ve ileri yaşam desteği uygulamaları, ilaç uygulamaları ve bakım protokolleri konuları içerir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme
2 Diyaliz uygulaması, makinası kullanımı ve pratik çalışmalar-I
3 Diyaliz uygulaması, makinası kullanımı ve pratik çalışmalar-II
4 Diyaliz uygulaması, makinası kullanımı ve pratik çalışmalar-III
5 Diyaliz uygulaması, makinası kullanımı ve pratik çalışmalar-IV
6 Diyaliz uygulaması, makinası kullanımı ve pratik çalışmalar-V
7 Diyaliz uygulaması, makinası kullanımı ve pratik çalışmalar-VI
8 Yarıyıl İçi Etkinliği Değerlendirmesi Yarıyıl İçi Etkinliği Değerlendirmesi
9 Diyaliz uygulaması, sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemi, pratik çalışma -I
10 Diyaliz uygulaması, sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemi, pratik çalışma -II
11 Diyaliz uygulaması, sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemi, pratik çalışma -III
12 Diyaliz uygulaması, sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemi, pratik çalışma -IV
13 Diyaliz uygulaması, sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemi, pratik çalışma -V
14 Diyaliz uygulaması, sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemi, pratik çalışma -VI
15 Diyaliz uygulaması, sterilizasyon ve dezenfeksiyon yöntemi, pratik çalışma -VII
16 Yarıyıl Sonu Etkinliği Değerlendirmesi Yarıyıl Sonu Etkinliği Değerlendirmesi

Diyaliz Teknikerliği El Kitabı, Yazar: Ahmet Yılmaz, 2021. Hemodiyaliz ve Periton Diyalizi, Yazar: Mehmet Kaya, 2020.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Sunma 1 50
Multirom CD Çalışması 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Sunma 1 50
Proje Tasarımı/Yönetimi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Giresun Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Koordinatörlüğü tarafından hazırlanan 3+1 Mesleki Eğitim Modeli Uygulama Yönergesi esaslarına uygun olarak yürütülmektedir. Bu yönerge, öğrencilerin mesleki bilgi ve becerilerini geliştirmek amacıyla iş yerlerinde yaptıkları uygulamalı eğitimlerin süreçlerini, kriterlerini ve değerlendirme yöntemlerini belirler. Staj süresi, akademik takvime uygun olarak belirlenmiş olup, öğrenciler eğitim programlarında belirtilen dönemlerde ilgili iş yerlerinde toplamda 14 hafta süreyle mesleki uygulama eğitimi yaparlar. Öğrencilerin uygulama yapmak üzere iş yerlerine gönderilmesi için ilk iki dönem veya sonraki dönemlerde genel ağırlıklı not ortalamasının en az 1.80 olması şarttır. Bu süreçte, öğrencilerin iş yerlerinde haftalık çalışma süresi ve toplam iş yükü, ders planına uygun şekilde düzenlenir. Devam zorunluluğu %80 olarak belirlenmiş olup, mazeretli ve mazeretsiz devamsızlık süresi %20 oranını geçemez. İş yerlerinde yürütülen staj ve uygulamalar sırasında öğrencilerin mesleki bilgi ve becerilerini pekiştirmesi, iş sağlığı ve güvenliği kurallarına uyması, ekip çalışmasına katılım sağlaması ve mesleki etik ilkeleri benimsemesi beklenmektedir.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama/Pratik 14 2 28
Rapor Hazırlama 14 5 70
Bireysel Çalışma 14 4 56
Toplam İş Yükü (saat) 154

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 2 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek