Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TUR-102 | TÜRK DİLİ II | Ders | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Türk Dili dersinin amacı, bu dersi alan her gence, ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavratabilmek; dil-düşünce bağlantısı açısından, yazılı ve sözlü ifade vasıtası olarak, Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırabilmek; öğretimde birleştirici bir dili hâkim kılmak ve ana dili şuuruna sahip gençler yetiştirmektir.
Öğr. Gör. Nazlı Eser Aydın
1 | Dil ile kültürün bağlantısını ve önemini açıklayabilme |
2 | Sözlü ve yazılı anlatımda sözcüklerin işlevinin farkında olabilme |
3 | Türkçe cümlelerde doğru söz diziminin önemini açıklayabilme |
4 | Duygu ve düşüncelerini yazarak ve konuşarak açık bir biçimde ifade edebilme |
5 | İmla ve noktalama kurallarını öğrenebilme |
6 | Bilimsel, yaratıcı, sorgulayıcı, yorumlayıcı ve yapıcı düşünme alışkanlığı gösterebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders, dilin temel kavramlarından başlayarak Türk dilinin tarihsel gelişimine, yapısına ve kullanımına kadar geniş bir yelpazeyi kapsamaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme. | ||
2 | Dilin tanımı, dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi, dil-kültür münasebeti. | ||
3 | Türk dilinin gelişmesi ve tarihi devreleri | ||
4 | Türk dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları | ||
5 | Türkçenin ses özellikleri ve ses bilgisi ile ilgili kurallar | ||
6 | Türkçenin ses özellikleri ve ses bilgisi ile ilgili kurallar | ||
7 | Türkiye Türkçesindeki ses olayları | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | İmla kuralları ve uygulaması. | ||
10 | İmla kuralları ve uygulaması. | ||
11 | Noktalama işaretleri ve uygulaması | ||
12 | Noktalama işaretleri ve uygulaması | ||
13 | Türkçenin yapı özellikleri | ||
14 | Türkçenin yapı özellikleri | ||
15 | Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim | ||
16 | Yarıyıl Sonu sınavı |
Doç.Dr. İsmet Emre (Editör), Üniversiteler İçin Türk Dili ve Kompozisyon Bilgisi, Anı Yayıncılık, Ankara, 2008. Zeynep Korkmaz, İsmail Parlatır, Ahmet B. Ercilasun, Hamza Zülfikar, Tuncer Gülensoy, Necat Birinci, Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2001. Nurettin Demir, Emine Yılmaz, Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2009.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 6 | 3 | 3 |