Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAY-207 | HASTA PSİKOLOJİSİ VE KİŞİLER ARASI İLET. | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Günlük hayatta bireyler arası iletişim tekniklerini etkili kullanmayı temel alarak mesleki alanda hastalarla, sağlık çalışanlarıyla ve hasta yakınlarıyla etkin, empatik ve sağlıklı iletişim kurmak ve hastaların ve yakınlarının deneyimleyebileceği psikolojik süreçlerini öğrenip tedavi süreçlerinde hastalara uygun destek sağlama becerilerini öğrenmeyi amaçlar.
Öğr. Gör İrem Yılmaz
1 | İletişim kavramını tanımlama, bireyler arası etkili iletişim tekniklerini öğrenebilme |
2 | İletişim stratejilerini öğrenip çatışmayı yönetme tekniklerini geliştirebilme |
3 | İletişimin psikolojik boyutlarını öğrenip bu kavramların günlük iletişimdeki yerini kavrayabilme |
4 | Hastalık psikolojisi ile ilgili kavramları kavrayabilme |
5 | Profesyonel alanda hastalarla, hasta yakınlarıyla ve sağlık çalışanları ile etkili iletişim kurma becerilerini edinebilme |
Birinci Öğretim
yok
Ders kapsamında bireyler arası iletişim kavramı, teorileri ve iletişimi etkinleştirme teknikleri ele alınır. İletişimde dinlemenin, geri bildirim vermenin önemi, kültürel-toplumsal farklılıklar, beden dilinin iletişimdeki rolü ele alınır. Ayrıca, hastalık psikolojisinin tanımı, hastalıkların psikolojik etkileri ve bu süreçte ortaya çıkan psikolojik tepkiler işlenir. Bu tepkilerle başa çıkma yolları ve profesyonel alandaki iletişim teknikleri incelenmektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, değerlendirme kriterleri ve izlence bilgilendirmesi | - | - |
2 | Bireylerarası İletişim (İletişim kavramı & ögeleri) | - | - |
3 | İletişim Modelleri | - | - |
4 | Bireylerarası İletişim Süreçleri (Sözlü & Sözsüz İletişim) | - | - |
5 | İletişimde Dinleme ve Konuşma Kavramları | ||
6 | İletişim Araçları & İletişimi Etkin Kullanma Yolları | - | - |
7 | Vizeye kadar işlenen konuların tekrarı | - | - |
8 | Ara Sınav | - | - |
9 | İletişim Süreçlerinde Çatışma | - | - |
10 | Bireylerarası İletişimde psikolojik Süreçler | - | - |
11 | İletişim & Davranış | - | - |
12 | Hastalık Psikolojisi & Hasta ile İletişim | - | - |
13 | Sağlık Alanında İletişim Süreçleri | - | - |
14 | Farklı Hasta Türleri ile İletişim | - | - |
15 | Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim | - | - |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı | - | - |
Ley, P. (1988). Communicating with Patients, Croom Helm
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 2 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Beyin Fırtınası | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 86 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 4 |