GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
IAY-221 SUNUM TEKNİKLERİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 2,00

Önlisans


Türkçe


Dersin amacı, iletişimde güzel konuşma sanatı (retorik) ve sunum olgularının kapsamlı şekilde tekrarlamak ve etkili konumda ve sunum konusunda bilinçlendirmektir.


Prof. Dr. Serpil Demirci


1 Bu dersi alan öğrenciler Etkili Sunum ve Teknikleri kavramını tam olarak tanımlayabilme
2 İletişim kavramı ile Etkili Sunum ve Teknikleri arasında bağlantı kurabilme
3 İletişim ve Etkili Sunum konusunda bilinçlenerek kendini ifade edebilme
4 İletişim alanına hakim olarak kendi cümleleri ile kavramları etkili sunum teknikleri kullanarak yorumlayabilme
5 Geçmiş ve günümüz sunum tekniklerinin, görsel, yazılı basında yer almaları konusunda bilgi sahibi olarak ayırt edici olabilecek, farklılıkları ve benzerlikleri tespit edebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu ders, etkili iletişim kurma ve etkili sunum yapma konularını kapsamlı şekilde ele almaktadır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme
2 İletişim kavramının irdelenmesi.
3 Etkili Sunumun tarihsel olarak kullanımının öneminin belirlenmesi.
4 Etkili Sunum kavramının irdelenmesi.
5 Etkili Sunum kavramının irdelenmesi.
6 İletişimde, sunumun etkililiğini artıran araçların öneminin belirtilmesi.
7 İletişimde, sunumun etkililiğini artıran araçların öneminin belirtilmesi.
8 Ara Sınav
9 Yazılı iletişimde etkili sunum yollarının altının çizilmesi.
10 Görsel iletişimde etkili sunum yollarının altının çizilmesi.
11 Sözel iletişimde etkili sunum yollarının altının çizilmesi.
12 Etkili iletişim ile kurum iletişiminin bağlantısının kurulması.
13 Kurumlarda liderlerin etkili sunum açısından öneminin belirtilmesi.
14 Etkili Sunum Öğrenci uygulamaları
15 Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim
16 Yarıyılsonu Sınavı

Aristoteles. Retorik, İstanbul: Yapı Kredi Yaınları, 2008. Peltekoğlu, Filiz Balta. Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul:Beta Yayınları, 2007.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 3 5 5 2 5 2 4 2 5 2 1 1 5 3 2
ÖÇ 2 4 5 5 2 5 2 4 2 5 2 1 1 5 3 2
ÖÇ 3 4 5 5 2 5 2 4 2 5 2 2 1 5 3 2
ÖÇ 4 3 5 5 4 5 2 4 2 5 2 2 1 5 3 2
ÖÇ 5 3 5 5 2 5 2 4 2 5 2 2 1 5 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek