Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAY-221 | SUNUM TEKNİKLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Dersin amacı, iletişimde güzel konuşma sanatı (retorik) ve sunum olgularının kapsamlı şekilde tekrarlamak ve etkili konumda ve sunum konusunda bilinçlendirmektir.
Prof. Dr. Serpil Demirci
1 | Bu dersi alan öğrenciler Etkili Sunum ve Teknikleri kavramını tam olarak tanımlayabilme |
2 | İletişim kavramı ile Etkili Sunum ve Teknikleri arasında bağlantı kurabilme |
3 | İletişim ve Etkili Sunum konusunda bilinçlenerek kendini ifade edebilme |
4 | İletişim alanına hakim olarak kendi cümleleri ile kavramları etkili sunum teknikleri kullanarak yorumlayabilme |
5 | Geçmiş ve günümüz sunum tekniklerinin, görsel, yazılı basında yer almaları konusunda bilgi sahibi olarak ayırt edici olabilecek, farklılıkları ve benzerlikleri tespit edebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders, etkili iletişim kurma ve etkili sunum yapma konularını kapsamlı şekilde ele almaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme | ||
2 | İletişim kavramının irdelenmesi. | ||
3 | Etkili Sunumun tarihsel olarak kullanımının öneminin belirlenmesi. | ||
4 | Etkili Sunum kavramının irdelenmesi. | ||
5 | Etkili Sunum kavramının irdelenmesi. | ||
6 | İletişimde, sunumun etkililiğini artıran araçların öneminin belirtilmesi. | ||
7 | İletişimde, sunumun etkililiğini artıran araçların öneminin belirtilmesi. | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Yazılı iletişimde etkili sunum yollarının altının çizilmesi. | ||
10 | Görsel iletişimde etkili sunum yollarının altının çizilmesi. | ||
11 | Sözel iletişimde etkili sunum yollarının altının çizilmesi. | ||
12 | Etkili iletişim ile kurum iletişiminin bağlantısının kurulması. | ||
13 | Kurumlarda liderlerin etkili sunum açısından öneminin belirtilmesi. | ||
14 | Etkili Sunum Öğrenci uygulamaları | ||
15 | Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim | ||
16 | Yarıyılsonu Sınavı |
Aristoteles. Retorik, İstanbul: Yapı Kredi Yaınları, 2008. Peltekoğlu, Filiz Balta. Halkla İlişkiler Nedir, İstanbul:Beta Yayınları, 2007.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 4 | 2 | 5 | 2 | 1 | 1 | 5 | 3 | 2 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 4 | 2 | 5 | 2 | 1 | 1 | 5 | 3 | 2 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 4 | 2 | 5 | 2 | 2 | 1 | 5 | 3 | 2 |
ÖÇ 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 4 | 2 | 5 | 2 | 2 | 1 | 5 | 3 | 2 |
ÖÇ 5 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 2 | 4 | 2 | 5 | 2 | 2 | 1 | 5 | 3 | 2 |