Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAY-130 | SAĞLIK HİZMETLERİ YÖNETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Sağlık ve sağlığın belirleyicilerini açıklayabilme, Sağlık hizmetlerini öğrenebilme ve özelliklerini açıklayabilme, Sağlık hizmetlerini diğer hizmet türlerinden ayırabilme, Sağlık hizmetleri ve sağlık kurumlarının sınıflandırılmasını öğrenebilme, Sağlık hizmeti kullanımını belirleyen faktörleri açıklayabilme, Sağlık kurumuna başvurma nedenlerini literatür taraması yaparak araştırabilme ve tartışarak öğrenebilme, Etkili sağlık hizmetinin taşıması gereken özellikleri açıklayabilme (ulaşılabilirlik , kalite, verimlilik ve süreklilik).
Öğr. Gör. Gizem KETREZ
1 | Sağlık kavramını ve sağlığı etkileyen faktörleri tanımlayabilme |
2 | Sağlık hizmetlerinin temel özelliklerini tanımlayabilme ve diğer hizmet türlerinden ayırt edebilme |
3 | Sağlık hizmetlerini ve sağlık kurumlarının sınıflandırılmasını açıklayabilme |
4 | Sağlık hizmeti kullanımını etkileyen bireysel ve toplumsal faktörleri analiz edebilme |
5 | Etkili bir sağlık hizmetinin sahip olması gereken ulaşılabilirlik, kalite, verimlilik ve süreklilik kriterlerini değerlendirebilme |
Birinci Öğretim
-
yok
Dersin içeriğinde Sağlık ve sağlığın belirleyicilerini, Sağlık hizmetleri ve özellikleri, Sağlık hizmetlerini diğer hizmet türlerinden ayırılması, Sağlık hizmetleri ve sağlık kurumlarının sınıflandırılması, Sağlık hizmeti kullanımını belirleyen faktörler, Sağlık kurumuna başvurma nedenleri, Etkili sağlık hizmetinin taşıması gereken özellikler (ulaşılabilirlik , kalite, verimlilik ve süreklilik) konuları yer almaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme | ||
2 | Sağlık ve sağlığın belirleyicilerini açıklayabilme | ||
3 | Sağlık hizmetlerini öğrenebilme ve özelliklerini açıklayabilme | ||
4 | Sağlık hizmetlerinin özellikleri (devam) | ||
5 | Sağlık hizmetlerini diğer hizmet türlerinden ayırabilme | ||
6 | Sağlık hizmetleri ve sağlık kurumlarının sınıflandırılmasını öğrenebilme | ||
7 | Sağlık hizmetleri ve sağlık kurumlarının sınıflandırılmasını öğrenebilme (devam) | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Sağlık hizmeti kullanımını belirleyen faktörleri açıklayabilme | ||
10 | Sağlık hizmeti kullanımını belirleyen faktörleri açıklayabilme (devam) | ||
11 | Sağlık kurumuna başvurma nedenlerini literatür taraması yaparak araştırabilme ve tartışarak öğrenebilme | ||
12 | Sağlık kurumuna başvurma nedenlerini literatür taraması yaparak araştırabilme ve tartışarak öğrenebilme (devam) | ||
13 | Etkili sağlık hizmetinin taşıması gereken özellikleri açıklayabilme (ulaşılabilirlik ve süreklilik) | ||
14 | Etkili sağlık hizmetinin taşıması gereken özellikleri açıklayabilme (kalite ve verimlilik) | ||
15 | Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim | ||
16 | Yarı yıl sonu sınavı |
1. Tengilimoğlu, D., Işık, O., Akbolat, M., , Sağlık işletmeleri Yönetimi (2. Bs.), Ankara : Nobel, 2011. 2. Kavuncubaşı, Ş., Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Siyasal Kitabevi,2010. Publishers
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 2 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 59 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 4 | 2 | 4 | 1 | 4 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 4 | 1 | 5 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 4 | 1 | 5 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 |