Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
IAY-225 | ACİL HASTA BAKIMI-III | Ders | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Acil Hasta Bakımı III dersi, İlk ve acil yardım programında yer alan öğrencilere, acil sağlık hizmetlerinde karşılaştıkları çeşitli hastalık durumlarında doğru tanı ve tedavi uygulamaları konusunda temel bir çerçeve sunmayı amaçlamaktadır.
Öğr. Gör. Şeyma DİLMEN
1 | Şok çeşitlerini (hipovolemik, kardiyogenik, septik vb.) ayırt edebilme, şokun fizyopatolojisini ve şok tedavisinde kullanılan yöntemleri açıklayabilme |
2 | Normal doğum ve komplikasyonlu doğum süreçlerini, doğum sırasında ortaya çıkabilecek acil durumları (kanamalar, plasenta previa vb.) tanıyabilme ve müdahale yöntemlerini öğrenebilme |
3 | Çocuklarda sık görülen acil durumları (solunum güçlüğü, nöbetler, zehirlenmeler vb.) tanımlayabilme ve uygun tedavi yöntemlerini uygulayabilme |
4 | Yaşlılarda sık görülen acil durumları (dehidrasyon, enfeksiyonlar, düşmeler vb.) tanıyabilme ve geriatrik hastaların özel ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak tedavi yöntemlerini öğrenebilme |
5 | Kanama bozuklukları, kanamalar ve pıhtılaşma bozuklukları gibi hematolojik acil durumları tanıyabilme, immünolojik hastalıkla hakkında bilgi sahibi olabilme, belirtileri tanıyabilme ve müdahale yöntemlerini öğrenebilme |
6 | Kanser hastalarında sık görülen acil durumları (kemoterapi yan etkileri, tümörlü kitleler vb.) tanıyabilme ve uygun tedavi yöntemlerini öğrenebilme |
7 | Psikotik ataklar, intihar girişimleri gibi psikiyatrik acil durumları tanıma ve bu durumlarda güvenlik önlemlerini alarak uygun müdahalede bulunabilme yeteneği kazanabilme |
Birinci Öğretim
yok
Yok
Bu ders, öğrencilere şok, doğum ve obstetrik acil durumlar, pediatrik acil durumlar, geriatrik acil durumlar, hematolojik acil durumlar, immünolojik acil durumlar, onkolojik acil durumlar ve psikiyatrik acil durumlar gibi çeşitli acil durum senaryolarında derinlemesine bir eğitim sunarak, gerçek hayattaki bu tür acil durumlarda etkili ve güvenli bir müdahale sağlayabilecekleri bir bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme. | ||
2 | Şoklarda Acil Hasta Bakımı | ||
3 | Doğum ve Obstetrik Aciller | ||
4 | Doğum ve Obstetrik Aciller | ||
5 | Doğum ve Obstetrik Aciller | ||
6 | Pediatrik Aciller | ||
7 | Pediatrik Aciller | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Geriatrik Aciller | ||
10 | Hematolojik Aciller | ||
11 | İmmünolojik Aciller | ||
12 | Onkolojik Aciller | ||
13 | Onkolojik Aciller | ||
14 | Psikiyarik Aciller | ||
15 | Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı ve değerlendirmesi | ||
16 | Yarı yıl sonu sınavı |
Dahili ve Cerrahi Acil Hastalıklar, Prof. Dr. Ünal Değerli Tüm Yönleriyle Acil Tıp Tanı, Tedavi ve uygulama Kitabı, Editör Dr. Zeynep KEKEÇ, Akademisyen Kitabevi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat) | 86 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |