Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ATR101 | AKADEMİK TÜRKÇE | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı; ana dili Türkçe olmayan öğrencilerin Türkçe okuma ve anlama düzeylerini arttırmak; öğrencilere yazılı ve sözlü anlatımda Türkçenin özelliklerini ve kurallarını doğru ve etkin kullanabilme becerisi kazandırmaktır.
Prof. Dr. Ümit CEYLAN
1 | Bilimsel yazı türlerini tanımlayabilme |
2 | Tez, makale, bildiri gibi akademik yazı türlerini açıklayabilme |
3 | Tez, makale, bildiri gibi akademik yazı türlerini karşılaştırabilme |
4 | Tez, makale, bildiri gibi metinleri okurken çıkarımda bulunabilme |
5 | Akademik metinleri değerlendirebilme |
6 | Akademik toplantılarda akademik dile uygun konuşma yapabilme |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Bu ders, Avrupa Ortak Dil Portfolyosu C2 seviyesine uygun olarak, yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlere bilimsel metin türlerini, ileri düzey yazım kurallarını ve noktalama işaretleri konularını kapsamaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme | ||
2 | Farklı metin türlerinin özelliklerini öğrenme | ||
3 | Teori ile önerme arasındaki farkı seçme, seçici okuma ve not alma stratejileri geliştirme | ||
4 | Yan fikirleri ve satır aralarını yakalama, tasvirleri algılama | ||
5 | Hitabet, diksiyon, münazara (karşıt görüş geliştirme), sunum becerileri | ||
6 | Kurgusal ve kurgusal olmayan farklı metin türlerinde uygun dilde yazabilme (hikaye, resmi yazışma…) | ||
7 | Bilgilendirici, tartışmacı, araştırmacı anlatımla yazı pratikleri (rapor, makale, haber...) | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Yazım Kuralları | ||
10 | Yazım Kuralları | ||
11 | Noktalama İşaretleri | ||
12 | Düşünceyi geliştirme ve organize etme yollarını öğrenme, güncel kültür ve Türk kültürü bilgisi | ||
13 | Kaynak gösterme, paragraf ve metin özetleme, değerlendirme, eleştirme | ||
14 | Kütüphane kullanımını geliştirme, araştırma, yürütme (anket, mülakat, video, laboratuar) | ||
15 | Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
AKSOY, Ömer Asım: Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü - 1 Atasözleri Sözlüğü: İstanbul, 1988: İnkılâp Kitabevi.AKSOY, Ömer Asım: Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü - 2 Deyimler Sözlüğü: İstanbul, 1988: İnkılâp Kitabevi.BUCKLEY, Reid: Topluluk Önünde Konuşma - Doğruyu Söylemek Gerekirse: İstanbul, 2001: Sistem Yayıncılık.ÇOTUKSÖKEN, Yusuf: Üniversite Öğrencileri İçin Uygulamalı Türk Dili: İstanbul, 2001: I, II: Papatya Yayıncılık.EKER, Süer: Çağdaş Türk Dili: Ankara, 2003: Grafiker Yayınları.TÜRK DİL KURUMU: Türkçe Sözlük: Ankara, 2011: Türk Dil Kurumu Yayınları: 549.YELTEN, Muhammet: Türk Dili ve Anlatım Bilgileri: İstanbul, 2010: Doğu Kütüphanesi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 62 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 3 | 3 | |||||||||||||
ÖÇ 6 | 3 | 3 |