GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
IAY.UYG-204 İŞYERİ EĞİTİMİ Ders 2 4 11,00

Önlisans


Türkçe


Dersin amacı, öğrencilerin acil sağlık hizmetleri alanındaki güncel uygulamaları ve protokolleri öğrenmelerini sağlamak.


Prof. Dr. Aytaç GÜDER Doç. Dr. Esra Deniz CANDAN Öğr. Gör. Ender USTA


1 Acil sağlık hizmetlerindeki güncel protokolleri açıklayabilme
2 Acil sağlık hizmetlerinde kullanılan ekipmanları tanıyabilme
3 Hasta değerlendirme ve müdahale süreçlerini gözlemleyebilme
4 Hasta transfer tekniklerini uygulayabilme
5 Sağlık kuruluşlarında ekip çalışmasına katılabilme

Birinci Öğretim


Yok.


Yok


İşyeri eğitimi dersi, öğrencilerin acil sağlık hizmetlerindeki güncel protokoller, hasta değerlendirme, müdahale teknikleri, hasta transferi ve ekip çalışması konularını içerir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme.
2 Anamnez Alma
3 Anamnez Alma
4 Yaşam Bulguları
5 Yaşam Bulguları
6 Yaşam Bulguları
7 Fiziki Muayene
8 Yarıyıl İçi Etkinliği Değerlendirmesi
9 İlaç Uygulamaları ve İnvaziv Girişimler
10 İlaç Uygulamaları ve İnvaziv Girişimler
11 İlaç Uygulamaları ve İnvaziv Girişimler
12 Mesane Kataterizasyon ve Nazogastrik Sonda Uygulamaları
13 Mesane Kataterizasyon ve Nazogastrik Sonda Uygulamaları
14 Pansuman ve Atelleme
15 Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim
16 Yarıyıl Sonu Etkinliği Değerlendirmesi

İlk Yardım ve Acil Bakım - Nobel Kitabevi (2014) - Dr. Mehmet ÖZDEN Hastane Öncesi Acil Bakım I,II,III - EMA Kitabevi (2024) - Prof. Dr. Ali EKŞİ



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Sunma 1 50
Multirom CD Çalışması 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Rapor Sunma 1 50
Proje Tasarımı/Yönetimi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Giresun Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Koordinatörlüğü tarafından hazırlanan 3+1 Mesleki Eğitim Modeli Uygulama Yönergesi esaslarına uygun olarak yürütülmektedir. Bu yönerge, öğrencilerin mesleki bilgi ve becerilerini geliştirmek amacıyla iş yerlerinde yaptıkları uygulamalı eğitimlerin süreçlerini, kriterlerini ve değerlendirme yöntemlerini belirler. Staj süresi, akademik takvime uygun olarak belirlenmiş olup, öğrenciler eğitim programlarında belirtilen dönemlerde ilgili iş yerlerinde toplamda 14 hafta süreyle mesleki uygulama eğitimi yaparlar. Öğrencilerin uygulama yapmak üzere iş yerlerine gönderilmesi için ilk iki dönem veya sonraki dönemlerde genel ağırlıklı not ortalamasının en az 1.80 olması şarttır. Bu süreçte, öğrencilerin iş yerlerinde haftalık çalışma süresi ve toplam iş yükü, ders planına uygun şekilde düzenlenir. Devam zorunluluğu %80 olarak belirlenmiş olup, mazeretli ve mazeretsiz devamsızlık süresi %20 oranını geçemez. İş yerlerinde yürütülen staj ve uygulamalar sırasında öğrencilerin mesleki bilgi ve becerilerini pekiştirmesi, iş sağlığı ve güvenliği kurallarına uyması, ekip çalışmasına katılım sağlaması ve mesleki etik ilkeleri benimsemesi beklenmektedir.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 5 70
Rapor Hazırlama 14 12 168
Bireysel Çalışma 14 7 98
Toplam İş Yükü (saat) 336

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 5 3 5 5 4 5 3 5 4 4
ÖÇ 2 5 3 5 5 4
ÖÇ 3 5 4 4 4 4 5 5
ÖÇ 4
ÖÇ 5 5 5 4 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek