GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
DISG18.105 YABANCI DİL (İNGİLİZCE)-I Ders 1 1 2,00

Önlisans


Türkçe


Bu ders ile öğrencilerin İngilizcede; - Temel dilbilgisine sahip olmaları, - Dinlediklerini anlamaları, - Karşılıklı konuşabilmeleri, - Okuduğunu anlamaları, - Kendini yazıyla ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır



1 Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur
2 Kısa net iletileri kavrayabilir
3 Kısa, günlük metinleri kavrayabilir
4 Basit, günlük sohbetlere katılabilir
5 Sade bir dille kendi ve çevresi hakkında konuşabilir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Öğrencilerin sonraki yıllarda görecekleri mesleki İngilizce derslerini takip edebilmeleri, önlisans sonrası; ve meslek hayatlarında ihtiyaç duyacakları; İngilizceye temel oluşturacak seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma, ders içerikleri, dersin işleniş yöntemi ve ders materyallerinin tanıtımı
2 Ünite 1, sayfa 6-13. Sen ve Ben Tanışma, kendini tanıtma, To be fiili, şahıs ve iyelik zamirleri, iyelik eki 's, have, go, live, like fiilerinin kullanımları Tanımlayıcı sıfatlar
3 Test Kitabı Ünite 1 Okuma Parçası 1 (Longman stories for reading comprehension 1- Ünite 1)
4 Ünite 2, sayfa 14-21. Meslekler Geniş zaman (He, She, it) Fiiller ve işler, Zamirlerin kullanımı
5 Test Kitabı Ünite 2 Okuma Parçası 2 (Longman stories for reading comprehension 1- Ünite 2)
6 Ünite 3, sayfa 22-26. Sıkı Çalış, Sıkı Eğlen! Geniş Zaman (I/we/you/they) Sıklık Zarfları, Fiiller, Boş zaman faaliyetleri, Sosyal ifadeler.
7 Test Kitabı Ünite 3 Okuma Parçası 3 (Longman stories for reading comprehension 1- Ünite 3)
8 Ara Sınav
9 Ünite 4, sayfa 30-37. Yaşanılan yer There is, There are, some / any/ a lot of This/that Ev ve caddedeki varlıklar, Odalar, ev eşyaları, iyi ve kötünün eş anlamlıları very, really Sayılar, fiyatlar
10 Test Kitabı Ünite 4 Okuma Parçası 4 (Longman stories for reading comprehension 1- Ünite 4)
11 Ünite 5, sayfa 38-45, Super me! Can, Can't, zarflar, was, were, could, Bileşik kelimeler, Prepositions Kibar istekler
12 Test Kitabı Ünite 5 Okuma Parçası 5 (Longman stories for reading comprehension 1- Ünite 5)
13 Ünite 6, sayfa 46-53 Life 's ups and downs Simple Past, Geçmiş zaman, -ed, -ing adjectives. Biyografi yazımı.
14 Test Kitabı Ünite 6 Okuma Parçası 6 (Longman stories for reading comprehension 1- Ünite 6)
15 Okuma ve yazma becerilerinin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

1. Headway Elementary Student's Book, John and Liz Soars, 4th Edition, Oxford University Press. 2. Headway Elementary Workbook, John and Liz Soars, 4th Edition, Oxford University Press. 3. Q Skills For Success - Reading and Writing Intro, Jennifer Bixby ve Joe McVeigh, Oxford University Press. 4. Longman stories for reading comprehension. L A Hill, Longman



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 1 1
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28 PÇ 29 PÇ 30 PÇ 31 PÇ 32 PÇ 33 PÇ 34 PÇ 35 PÇ 36 PÇ 37 PÇ 38 PÇ 39
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek