Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TDP-101 | TOPLUMSAL DUYARLILIK PROJELERİ-I | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Sosyal proje hazırlama ve uygulama becerisi kazandırmaktır.
Öğr. Gör. Engin AYDIN
1 | Bilimsel düşünme, araştırma yapma, işbirliği, yaratıcılık ve estetik becerilerini geliştirir. |
2 | Proje hazırlamaya yönelik olumlu tutum gösterir. |
3 | Yaşadığı sosyal ve doğal çevreyi değerlendirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu derste öğrenciler grup halinde toplum yararına olan bir proje geliştirirler ve bu projeyi uygularlar. Projenin önemi; proje türleri ve proje hazırlama aşamaları; örnek bir sosyal projenin planlanması, hazırlanması, sunumu ve değerlendirilmesi, okullarda proje yönetimi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve genel yapısının tanıtılması Anlatım, soru cevap, tartışma, sunum. | ||
2 | Sosyal bilgilerde projenin yeri ve öneminin gözden geçirilmesi Anlatım, soru cevap, tartışma, sunum. | ||
3 | Proje türleri ve proje hazırlama aşamalarının gözden geçirilmesiyle ilgili etkinliklerin düzenlenmesi Anlatım, soru cevap, tartışma, sunum, gurup çalışması, istasyon. | ||
4 | Proje türleri ve proje hazırlama aşamalarının gözden geçirilmesiyle ilgili etkinliklerin düzenlenmesi Anlatım, soru cevap, tartışma, sunum, gurup çalışması, istasyon. | ||
5 | Sosyal projenin değerlendirilmesinin nasıl yapılacağına dair envanterler geliştirme Anlatım, soru cevap, tartışma, sunum, gurup çalışması. | ||
6 | Okullarda proje yönetimi Alıştırma ve uygulama, bireysel çalışma, problem çözme, gurup çalışması, istasyon. | ||
7 | Sosyal bilgiler kazanımlarına uygun projeler geliştirmek için; alanla ilgili problemin hissedilmesi ve hipotezler oluşturulması. (Kendilerini rahatsız eden problemlerden hareket edilir) Alıştırma ve uygulama, bireysel çalışma, problem çözme | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Sosyal bilgiler kazanımlarına uygun projeler geliştirmek için; alanla ilgili problemin hissedilmesi ve hipotezler oluşturulması. (Kendilerini rahatsız eden problemlerden hareket edilir) Alıştırma ve uygulama, bireysel çalışma, problem çözme. | ||
10 | Sosyal bilgiler kazanımlarına uygun projeler geliştirmek için; alanla ilgili problemin hipotezleri test edilir Alıştırma ve uygulama, bireysel çalışma, problem çözme, gurup çalışması, istasyon. | ||
11 | Sosyal bilgiler kazanımlarına uygun projeler geliştirmek için; alanla ilgili problemin hipotezleri test edilir Alıştırma ve uygulama, bireysel çalışma, problem çözme, gurup çalışması, istasyon. | ||
12 | Alanla ilgili problemin hipotezleri doğrultusunda proje raporu hazırlanır Alıştırma ve uygulama, bireysel çalışma, problem çözme, gurup çalışması, istasyon. | ||
13 | Alanla ilgili problemin hipotezleri doğrultusunda proje sunumu veya sergisi yapılır Alıştırma ve uygulama, bireysel çalışma, problem çözme, gurup çalışması, istasyon. | ||
14 | Alanla ilgili problemin hipotezleri doğrultusunda proje sunumu veya sergisi yapılır Alıştırma ve uygulama, bireysel çalışma, problem çözme, gurup çalışması, istasyon. | ||
15 | Alanla ilgili problemin hipotezleri doğrultusunda proje sunumu veya sergisi yapılır Alıştırma ve uygulama, bireysel çalışma, problem çözme, gurup çalışması, istasyon. | ||
16 | Final |
İnternet ortamından yararlanılarak hazırlanan sosyal proje verileri
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 10 | 1 | 10 |
Proje Hazırlama | 15 | 1 | 15 |
Proje Sunma | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 |