Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DASC18.205 | VEJETERYAN MUTFAK | Ders | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Vejeteryan mutfaklarına ait menülerin beslenme ilkelerine uygun şekilde hazırlanması ve sunumuna ilişkin bilgilerin edinilmesidir.
Öğr. Gör. Engin AYDIN Öğr. Gör. Uğur BAYRAM Öğr. Gör. Ahmet AHISKALI Öğr. Gör. Yelda Yılmaz Öğr. Gör. Kürşat Kurt
1 | Aşçılık ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olur ve aşçılık ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır. |
2 | Turizm kavramı, turizm çeşitleri, gastronomi turizmi, ağırlama işletmelerinde verilen hizmetler hakkında bilgi sahibi olur ve bu bilgileri çalışma hayatında kullanır. |
3 | Menü planlama, pişirme yöntemleri, dünya mutfakları, yöresel mutfaklar gibi çeşitli konularda bilgi ve yöntem sahibi olma ve bu bilgi ve yöntemleri mesleki gelişime yönelik kullanabilir. |
4 | Beslenme ilkeleri, besinlerin hazırlanmasında hijyen sanitasyon, gıdaların saklama koşuları, işlevsel besinler ve beslenme türleri hakkında bilgi sahibi olur. |
5 | Yiyecek içecek terminolojisine hâkim olmak, yiyeceklerin nasıl hazırlanması gerektiği, menü kalemleri hazırlanması ve yiyeceklerin maliyetlerini çıkarma konusunda bilgi sahibi olur |
6 | Mutfak planlama ve organizasyonu, aşçılık mesleği ile ilgili kalite hizmetleri, mutfakta iş güvenliği ve ilk yardım, aşçılık mesleğinde etik davranışlar hakkında bilgi sahibi olur |
7 | Ahlak, İş ve meslek etiği, turizmde iş etiği, etik kaynakları, etik standartları, turizm işletmelerinde yaşanan etik sorunlar hakkında bilgi sahibi olur |
8 | Farklı ülke mutfaklarına ait menülerin hazırlanması ve servis edilme şekilleri becerisini kazandırmak. |
9 | Soğuk mezeler-salatalar hazırlamak, pastane ürünleri hazırlamak, ziyafet menüleri oluşturmak becerisi kazandırır. |
Birinci Öğretim
Yok
Vejetaryenliğin tanımı, sınıflandırılması, tercih nedenleri, ekonomik ve sağlık boyutları, vejetaryenizmin beslenmedeki yeri, vejetaryenler için yeterli ve dengeli yemek reçetelerinin geliştirilmesi, farklı mutfak kültürlerinin vejetaryen beslenme tarzına uygun olarak düzenlenmesi öğretilir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Vejetaryen beslenme özellikleri | ||
2 | Vejetaryen beslenme çeşitleri ve özellikleri | ||
3 | Vejetaryen beslenme çeşitleri ve özellikleri | ||
4 | Vejetaryen beslenmenin insan sağlığı açısından incelenmesi | ||
5 | Vejetaryen mutfağın özellikleri | ||
6 | Vejetaryen Mutfak: Başlangıçlar, özellikleri, reçeteleri | ||
7 | Vejetaryen Mutfak:Çorbalar, özellikleri, reçeteleri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Vejetaryen Mutfak: Salatalar, özellikleri ve reçeteler | ||
10 | Vejetaryen Mutfak: Ana yemekler, özellikleri ve reçeteleri | ||
11 | Vejetaryen Mutfak: Ara sıcaklar, özellikleri ve reçeteleri | ||
12 | Vejetaryen Mutfak: Tatlılar, özellikleri ve reçeteler | ||
13 | Vejetaryen Mutfak: Burger ve pizza, özellikleri ve reçeteler | ||
14 | Dünya mutfağı ve vejetaryen yemek örnekleri | ||
15 | Final sınavı |
Şişman, F. (2003).Dünya Vejeteryan Mutfağı.Dost Kitabevi Yayınları, Ankara., Gülan, B.C. (2006). Vejeteryan Mutfağı. Boyun Yayın Grubu, İstanbul. Recber, U. (2023). Vegan Pişirici - ALFA YAYINLARI
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 42 | 42 |
Final Sınavı | 1 | 42 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 84 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 8 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 9 | 5 |