Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ORM-128 | TARIMSAL ORMANCILIK | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Öğrencilere tarımsal ormancılık kavramını anlatarak tarımsal ormancılık sistemlerini öğretmek. Böylece kıt kaynak olan araziden çok yönlü yararlanarak ülke kalkınması katkı sağlayacak yetiştirme tekniklerini belirlemek.
DR.ÖĞR. ÜYESİ NİLÜFER TÜRKMEN
1 | Tarımsal ormancılık sistemlerini ve bu sistemlerin uygulanabilirliği ile kırsal kalkınmaya katkısını tanımlayabilecek |
2 | Tarımsal ormancılık modellerinin ülkemizdeki potansiyellerine karar vererek çok amaçlı yetiştirme tekniklerini geliştirebilecek |
3 | Tarımsal ormancılıkta kullanılabilecek bitki türlerinin eko-silvikültürel özelliklerine göre yetiştirme tekniklerine karar verecek |
4 | Tarımsal ormancılık uygulamalarının sonuçlarını proje halinde sunabilecek. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Tarımsal ormancılığın tanımı, amacı ve görevleri, tarımsal ormancılık ile ilgili kavramlar, tarımsal ormancılığın olumlu-olumsuz yönleri ve uygulamada dikkat edilecek kurallar, geleneksel tarımsal ormancılık sistemlerinin sınıflandırılması, tarımsal ormancılık alt sistemlerinin ekolojik ve ekonomik modelleri, tarımsal ormancılıkta ağaç türü seçimi ve bu amaçla kullanılan önemli bitki türlerinin genel özellikleri, yetiştirme teknikleri, dünyada ve Türkiye'de tarımsal ormancılık çalışmaları, Bölgelere göre tarımsal ormancılık potansiyeli ve uygulanabilirliğinin belirlenmesi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve temel kavramlar (Tarımsal ormancılığın ülkemiz açısından önemi) | ||
2 | Tarımsal ormancılık kavramı (özel ormancılık, çok yönlü yararlanma,sosyal ormancılık, tarımsal ormancılığın tanımı) | ||
3 | Tarımsal ormancılığın amacı, fayda ve sakıncaları | ||
4 | Tarımsal ormancılık sistemleri (sınıflandırılması, çok amaçlı ağaç dikimleri, çiftlik ormancılığı vb.) | ||
5 | Tarımsal ormancılık uygulamalarında kullanılacak türler ve bunlarda aranan özellikler (çok yıllık odunsu bitkiler) | ||
6 | Tarımsal ormancılık uygulamalarında kullanılacak türler ve bunlarda aranan özellikler (yem bitkileri) | ||
7 | Dünyada tarımsal ormancılık uygulamaları (Güney Kore, Hindistan, Çin, Sudan, Kenya, Almanya, İngiltere vb.) | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Türkiye'de Tarımsal Ormancılık potansiyeli ve uygulamaları (Karadeniz Bölgesi, Ödev | ||
10 | Türkiye'de Tarımsal Ormancılık potansiyeli ve uygulamaları (Marmara ve Ege Bölgeleri) | ||
11 | Türkiye'de Tarımsal Ormancılık potansiyeli ve uygulamaları (Akdeniz Bölgesi) | ||
12 | Türkiye'de Tarımsal Ormancılık potansiyeli ve uygulamaları (İç Anadolu Bölgesi) | ||
13 | Türkiye'de Tarımsal Ormancılık potansiyeli ve uygulamaları (Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgeleri) | ||
14 | Ödev Sunumları | ||
15 | Ödev Sunumları | ||
16 | Final Sınavı |
Öğretim Elemanı Ders Notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 6 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 |