Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ORM-211 | ORMAN BAKIMI | Ders | 2 | 4 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Ormanlarda yapılan silvikültürel bakım uygulamaları hakkında bilgi vermek. Öğrencilerin orman ekosistemlerine etki eden bozucu etkenler ve bu etkenlere karşı alınacak önlemler ve mücadele yöntemleri hakkında yeterli seviyede donanmış olmalarını sağlamak.
1 | Ormanların sahip olduğu tüm ekolojik birimleri ve bu birimler arasındaki ilişki ve etkileşimleri temel düzeyde kavrayabilme |
2 | Mevcut ormanların bakımı ve iyileştirilmesi, yeni orman alanlarının oluşturulması için ekosistem tabanlı müdahalelerde bulunabilme |
3 | Bakıma yönelik silvikültürel müdaheleler konusunda karar verebilir ve uygulamaya geçebilir |
4 | Orman bakım tedbirlerinin her birinin amacını kavramış olmak |
5 | Orman bakımı müdahalelerinin ekolojik, ekonomik ve sosyal sonuçlarını anlamak |
Birinci Öğretim
Yok
Orman Bakımı (Genel bilgiler, bakım tedbirleri, gençlik ve sıklık bakımı önlemleri) , Orman bakımı (Aralama çalışmaları) , Orman bakımı (Önemli ağaç türlerindeki bakım çalışmaları) , Baltalık ve korulu baltalıklarda bakım çalışmaları
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Orman bakımının tanımı, amacı, görevi ve önemi | ||
2 | Koru ormanı meşcerelerinde bakım önlemleri (gençlik ve kültür bakımı: tanımı ve amacı, gençlik ve kültür bakımı yöntemleri | ||
3 | Ağaç türlerine göre gençlik ve kültür bakımı uygulamaları | ||
4 | Sıklık bakımı: tanımı ve amacı, ağaç türlerine göre sıklık bakımı uygulamaları | ||
5 | Aralama: gövde sınıflamaları, aralama biçimleri ve çeşitleri, aralama kesimlerinin etkileri, aralamaların zamanı ve tekrarlanması, aralama damgaları, yapılış zamanı ve tekniği | ||
6 | Asli ağaç türlerimizin saf ve karışık meşcerelerinde aralama uygulamaları; ışıklandırma: tanımı ve amacı, uygulama esasları, uygulandığı meşcereler ve ağaç türleri, uygulama zamanı, müdahale yoğunluğu ve biçim | ||
7 | Alt tesis: tanımı ve amacı, uygulama esasları, uygulandığı meşcereler ve ağaç türleri, uygulama zamanı | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Plantasyon tekniği | ||
10 | Budama: tanımı ve amacı, budama çeşitleri ve budamanın uygulanışı) | ||
11 | Baltalık ormanı meşcerelerinde bakım | ||
12 | Örnek alan değerlendirmeleri | ||
13 | Örnek alan değerlendirmeleri | ||
14 | Final Sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 64 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | |
ÖÇ 1 | 2 | 1 | 2 | |||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 5 | 3 | |||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 2 | 4 |