GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ORM-221 ORMAN ÜRÜNLERİ PAZARLAMASI Seçmeli Ders Grubu 2 4 2,00

Önlisans


Türkçe


Öğrencilerin, genel pazarlama konuları hakkında bilgilendirilmeleri ve orman ürünleri pazarlaması yöntem, ilke ve tekniklerine ilişkin olarak bilgilendirmek, Daha açık bir ifadeyle; Makro ve mikro işletme çevresini tanımlamak, Pazarlama ve pazarlamaya ilişkin temel kavramları irdelemek, Pazarlama karmasının elemanlarını öğretmek ve özümsetmek, Etkili iletişim yeteneği kazandırmak ya da var olanı geliştirmek, Orman ürünleri pazarlamasının temel esaslarını öğretmek, Modern pazarlama anlayışı ve küresel gelişmeler ışığında yeni yaklaşımları tanıtmak, Orman İşletmelerinin ve orman endüstri işletmelerinin tutundurma çabalarına ve orman ürünlerinin pazarlanmasına katkı sağlayabilecek bireyler yetiştirmektir.



1 Pazarlamaya ilişkin genel ilkeleri öğretmek
2 Orman işletmelerindeki mevcut pazarlama anlayışını sorgulamak
3 Moden pazarlamanın işletmelerde kullanımına yönelik bilinç oluşturmak

Birinci Öğretim



Yok


Pazarlama kavramı, Tarihsel gelişim süreci içindeki yeri, tanımı, sınıflandırılmaları, Pazarlama ve etik, Pazar yönetimi ve stratejik yönetim süreci ile ilişkisi, İşletmenin makro ve mikro çevre faktörleri, Pazarlama karması ve karar verme sürecine etki eden değişkenler, Tüketici ve endüstriyel pazarlama özellikleri, Pazarlama karmasının mamul, fiyat, tutundurma ve dağıtım unsuru ve ormancılık sektörü açısından planlama esasları, Etkili iletişim stratejileri, Pazarlama karmalarının pazarlama stratejilerine dönüştürülmesi ve alternatif stratejilerin oluşturulması, Uluslararası pazarlama, hizmet ve fikir pazarlaması.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders amaç ve hedeflerinin tanıtımı, pazarlama ve temel kavramlarına giriş
2 Pazarlama kavramının tarihsel gelişimi, pazarlama ve etik, işletmenin mikro ve makro çevresi, stratejik pazarlama yönetimi
3 Pazar tanımlaması ve çeşitleri, tüketici davranışı ve etkili sosyo kültürel, psikolojik, kişisel değişkenler, İşletme-tüketici ilişkileri
4 Mal/mamul sınıflandırmaları, mal karması, mamul hayat dönemi, ormancılık işletmelerinde mamul planlama, marka, ambalaj ve mamul politikaları
5 Fiyat, fiyatlandırma sürecinde etkili değişkenler, fiyat belirleme yöntemleri
6 Dağıtım, dağıtım kanalı, dağıtımda işletme dışı organizasyonlar
7 Dağıtım, dağıtım kanalı, dağıtımda işletme dışı organizasyonlar
8 Ara Sınav
9 Tutundurma kavramı, tutundurma yöntemleri
10 Satış yönetimi ve reklam
11 Satış geliştirme, tutundurma karması ve ormancılık işletmelerinde tutundurma
12 Uluslararası pazarlama, hizmet ve fikir pazarlaması
13 Genel değerlendirme ve yaşam boyu öğrenme stratejileri
14 Orman İşletmesi Ziyareti
15 Genel tekrar
16 Final Sınavı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 64

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22 PÇ 23 PÇ 24 PÇ 25 PÇ 26 PÇ 27 PÇ 28
ÖÇ 1 3 1
ÖÇ 2 3 2
ÖÇ 3 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek