Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ORM-231 | ORMAN HASILAT BİLGİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Tek ağaç ve meşceredeki temel büyüme yasaları ile büyüme ve artım üzerinde etkili olan faktörlerin ölçüm tekniklerinin kavranılmasını sağlamak
1 | Artım ve büyüme kavramlarını tanımlayıp sınıflandırabilirler |
2 | Meşcere elamanlarına büyüme öğeleri gözüyle bakabilip meşcere yapısını anlayabilirler |
3 | Meşcere verim gücünü belirleyebilir ve sınıflandırabilirler |
4 | Eşityaşlı ve değişikyaşlı kuruluşların verim güçlerinin belirlenmesindeki farklılığın farkına varabilecekler |
5 | Tek ağaç ve meşcere bazındaki büyümeyi görsel olarak basitçe modelleyebilecekler |
6 | Orman ekosistem biyokütlesini tanımlayabilir, açıklayabilir, ölçebilir ve en uygun tahmin yöntemini geliştirebilir |
7 | Ormanlardan optimal şekilde yararlanmayı sağlayacak veri tabanını oluşturabilirler |
Birinci Öğretim
Yok
Ormancılıkta hasılat bilgisinin tanımı ve önemi, büyüme ve artım kavramları, meşcere sıklığı ve sıklık ölçütleri, yetişme ortamı verim gücünün belirlenmesinde kullanılan yöntemler, biyomas kavramı ve tahmin yöntemleri, tek ağaçlarda büyüme ve büyümeyi etkileyen faktörler, gövde analizi, meşcerede büyüme ve meşcere büyümesini etkileyen faktörler, orman üretiminin tahmin edilmesinde uygulanan yöntemler
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Artım ve Büyüme Kavramları, Artımın sınıflandırılması | ||
2 | Meşcere sıklığı, ölçütleri ve ölçülebilirliği | ||
3 | Reineke (1933) Meşcere Sıklık Endeksi | ||
4 | Curtis ve diğ. (1981), Chisman ve Schumacher (1940) ve Drew ve Flewelling (1977)Meşcere Sıklık Endeksleri | ||
5 | Yetişme Ortamı Kavramı, Yetişme Ortamı Verim Gücü Kavramı, Meşcere Verim Belirleme yöntemleri | ||
6 | Yetişme Ortamı Kavramı, Yetişme Ortamı Verim Gücü Kavramı, Meşcere Verim Belirleme yöntemleri | ||
7 | Eşityaşlı Kuruluşların Verim Gücünün Belirlenmesi, Anamorfik Yöntem | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Tek Ağaçlarda Artım ve Büyümenin Belirlenmesi (Gövde Analizi Uygulaması) | ||
10 | Gövde Analizi | ||
11 | Polimorfik Yöntem, Kombine Yöntem,Değişikyaşlı Kuruluşların Verim Gücünün Belirlenmesi, Flury'nin Çap sınıfları yöntemi, Mittscherlich'in Çap-Çap artımına dayanan yöntem, Baskıdan sonraki yaş-boy İlişkisine Dayanan Yöntem | ||
12 | Meşcerede artım ve büyümenin doğal kanunları | ||
13 | Normal Hasılat tablosunun düzenlenmesi | ||
14 | Tek ağaç ve Meşcerede Biyokütle Tahmini | ||
15 | Genel Tekrar | ||
16 | Final Sınavı |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 64 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | |
ÖÇ 1 | 1 | 2 | 1 | |||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 1 | 2 | 1 | |||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 1 | 2 | 2 | |||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 6 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 7 | 2 | 2 | 2 |