Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ORM-237 | KORUNAN ALANLAR | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Korunan orman alanlarını tanıtmak ve korunan alan statüleri hakkında bilgi vermek, ülkemizde korunan alanların planlanması konusunda yaşanan sorunları anlatmak, geçmişten günümüze korunan alanlar için düzenlenmiş amenajman planlarını irdelemek, bu alanların planlanmasında son dönemde ortaya çıkan yeni yaklaşımları aktarmak, korunan alanlarda öne çıkan orman fonksiyonlarını tanıtmak, bu alanlarda yapılacak envanterden bahsetmek, katılımcılığı sağlamaya yönelik yapılabilecek anket çalışmalarından bahsetmek, ülkemizde bu alanların planlanmasında karşılaşılan yangın, fırtına, böcek zararı gibi çeşitli faktörlerden en az nasıl etkilenilebileceği hakkında teorik bilgi vermek, bu alanlara özgü koruma hedeflerinin neler olacağı ve bu alanlarda yararlanmanın nasıl düzenleneceği ve korunan alanlarda meydana gelen değişimin nasıl izleneceği konularında öğrencilere uygulamalı bilgi aktarmak.
1 | Korunan alan kavramını tanımlar |
2 | Koruma statülerini ayırt edebilir |
3 | Korunan alanlarla ilgili kanun ve mevzuatları irdeleyebilir |
4 | Ülkemizde geçmiş dönemde klasik yaklaşımla hazırlanmış korunan alan amenajman planları ile son dönemde ETÇAP yaklaşımı ile hazırlanmış amenajman planlarını tartışabilir, eksiklikleri ve avantajlarını irdeleyebilir |
5 | Korunan alanların planlanması aşamasında karşısına çıkabilecek sorunları tanır ve sorunları çözmede yeterli bilgiye sahip olur |
Birinci Öğretim
Yok
Orman ağaçlarında görülen hastalıkların belirtileri, hastalık oluşturan etmenler, virüsler, bakteriler, mantarların sistematiği, özellikle Ascomycetes ve Basidiomycetes sınıfının odunsu bitkilerde görülen önemli türleri, biyolojik yapıları, korunma ve savaşım yöntemleri, odun çürükçüsü mantarlar, Fungi imperfecti mantarları ayrıntılı olarak verilmektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Korunan Alanların Tanımı | ||
2 | Doğa Koruma Kavramının Tarihçesi, Türkiye'de Korunan Alan Kavramının Tarihsel Gelişimi | ||
3 | Korunan Orman Alanları İçin Geçmiş Dönemde Hazırlanmış Amenajman Planları ve Bu Planların Eksik Yönleri | ||
4 | Son Dönemde Korunan Orman Alanlarının Planlanmasında Yeni Yaklaşımlar | ||
5 | Korunan Alanlarda Öne Çıkan Orman Fonksiyonları, İşletme Amaçları | ||
6 | Korunan Alanlarda Öne Çıkan Koruma Hedefleri, Orman Formu-Fonksiyon İlişkileri | ||
7 | Korunan Alanlarda Öne Çıkan Koruma Hedefleri, Orman Formu-Fonksiyon İlişkileri | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Korunan Alanlarda Envanter, | ||
10 | Korunan Alanlarda Meydana Gelen Değişimlerin İzlenmesi | ||
11 | Korunan Alanlarda Karşılaşılan Yangın, Böcek Zararı, Fırtına Gibi Zararların Önlenmesine Yönelik Tedbirlerin Tanıtımı | ||
12 | Korunan Alanlarda Katılımcılığı Sağlamaya Yönelik Gerçekleştirilebilecek Envanter Çalışmaları | ||
13 | Korunan Alanlarda Yararlanmanın Düzenlenmesinin Yöneylem Araştırması Tekniklerinin Kullanımı İle Gerçekleştirilmesi | ||
14 | Korunan Alanlarda Yararlanmanın Düzenlenmesinin Yöneylem Araştırması Tekniklerinin Kullanımı İle Gerçekleştirilmesi | ||
15 | Genel Tekrar |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 64 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | |||||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | |||||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 1 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 1 | 2 | 2 | 2 |