GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
DCMH-AİİT-I ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Ders 1 1 2,00

Önlisans


Türkçe


Türk Gençliği’ ni millî, insanî, manevî ve kültür değerlerinin bilincinde, Türk Devleti´nin ülkesi ve milleti ile bölünmez bir bütün olduğuna inanan ve bundan haklı bir gurur duyan, Atatürk İlkeleri´ni yürekten anlayarak, içtenlikle benimseyen, bu inançlardan aldığı güçle memleketine daha yararlı olmaya çalışan, demokratik düşünen ve davranan, bilimsel düşünceye sahip, insanı seven ve sayan, insan haklarına saygılı, sorgulayan ve eleştirel bir tutum sergileyen, yaşadığı çağın olaylarını kavrayabilen, tarihi olaylara karşı bilimsel bir bakış açısı geliştiren ve çağdaş medeniyetler seviyesine ulaşmayı hedef edinen gençleri topluma kazandırmaktır.


Doç. Dr. Özgür KANBİR


1 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi Dersini okumanın gerekliliğini kavrar, İnkılâp, Islahat, Tanzimat, Meşrutiyet, Darbe ve Cumhuriyet kavramlarını bilir, söz konusu kavramların birbirleri ile olan benzerlikleri ve farklılıklarını ayırt eder, bu kavramlarla ilgili tarihteki örnekleri bilir ve kavramları ortaya çıkaran unsurları söz konusu örnekler üzerinden analiz eder.
2 Osmanlı Modernleşme sürecini, bu dönemde ortaya çıkan olay ve durumları bilir, bu sürecin Türk İnkılabına olan etkisini elde ettiği bilgiler bağlamında değerlendirir.
3 Milli mücadele ruhunu ve bu ruhun nasıl oluştuğunu kavrar.
4 Türkiye Cumhuriyeti’nin devamlılığı için milli birlik ve beraberlik, vatan ve insan sevgisi gibi duyguların önemini kavrar
5 Söz konusu ders çerçevesinde bilgiye erişme yollarını bilir, kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır, ulaştığı bilgileri sorgular, ulaştığı bilgileri değerlendirir ve değerlendirmelerini ifade eder, farklı düşüncelere saygılı davranmanın önemini kavrar, demokratik davranış biçimini benimser, insan haklarına saygılı olmayı ilke edinir, farklılıkları ayrıştıran değil bütünü oluşturan parçalar olarak değerlendirir.

Birinci Öğretim


Yok


1- Berkes, Niyazi; Türkiye’de Çağdaşlaşma, (Çev. Ahmet Kuyaş), YKY, İstanbul, 2006. 2- Goloğlu, Mahmut; Milli Mücadele Tarihi Birinci Kitap-Erzurum Kongresi, Nüve Matbaası, Ankara, 1968. 3- Gözler, Fethi; Atatürk İnkılapları-Türk İnkılabı, 2. B., İnkılap Kitabevi, İstanbul, 1983.


Türkiye Cumhuriyeti’nin Kuruluşundaki Önemli Olaylar ve İnkılaplar


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders İçeriği Hakkında Bilgiler ve Kavramlar
2 Osmanlı Yenileşmesi, Avrupa Gelişmeleri, Sanayi Devrimi ve Fransız İhtilali
3 Yeni Osmanlılar, Meşrutiyet ve İttihat ve Terakki
4 II. Meşrutiyet Dönemi Trablusgarp ve Balkan Savaşı
5 Birinci Dünya Savaşının Sebepleri, Birinci Dünya Savaşı, Osmanlı Devletinin Paylaşılması
6 Birinci Dünya Savaşının Sebepleri, Birinci Dünya Savaşı, Osmanlı Devletinin Paylaşılması
7 Milli Mücadele Hazırlık Dönemi
8 Ara Sınav
9 Milli Mücadele Hazırlık Dönemi
10 Sivas Kongresi, Son Osmanlı Mebusan Meclisi ve Misak-I
11 Sivas Kongresi, Son Osmanlı Mebusan Meclisi ve Misak-I Milli
12 TBMM Dönemi ve Cephelerin Oluşturulması
13 TBMM Dönemi ve Cephelerin Oluşturulması
14 Lozan Antlaşması
15 Dış Politika
16 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Cezmi Eraslan (Ed.) Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I, Anadolu Üniversitesi Yayını, 2012



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 7 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 8 8
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 4
ÖÇ 2 4
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 4
ÖÇ 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek