Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DCMH-113 | İLETİŞİME GİRİŞ | Ders | 1 | 1 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
İletişim kavramının önemini anlamak ve iletişim sürecinin işleyişini kavramak. Beden dili, yazılı iletişim ve sözlü iletişim türleri arasındaki ilişkiyi saptamak, örgütsel iletişimin işleyişi ve fonksiyonlarını kavramak, iletişim teknolojisindeki gelişmeleri öğrenmek bu dersin amaçları arasındadır.
Bölüm Öğretim Elemanları
1 | İletişimin önemini kavramak |
2 | İletişim sürecine hakim olmak |
3 | Örgütsel iletişimin fonksiyonları ve işleyişi hakkında bilgi olmak |
4 | Beden dili, yazılı iletişim ve sözlü iletişim türleri arasındaki ilişkiyi saptayabilmek |
5 | İletişim teknolojisindeki gelişmeler konusunda bilgi sahibi olmak |
Birinci Öğretim
Yok
Işık Metin, Levent Biber, Ahmet Öztekin, Hülya Öztekin (2006), Genel ve Teknik İletişim, Eğitim Kitabevi Hepkon, Zeliha (2011), İletişim ve Teknoloji, Kırmızı Kedi Yayınevi Demiray, Uğur (2011), Etkili İletişim, Pegem Akademi
İletişim kavramı ve anlamı, İletişimin amacı, İletişim süreci, türleri, İletişimin engelleri ve aşma yolları, Örgütsel iletişimin fonksiyonları ve işleyişi, Yazışma türleri, Teknoloji ve teknik iletişim, İletişim teknolojisindeki gelişmeler, Form düzenleme ve grafik iletişim, Bilgi teknolojileri ve iletişim
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | İletişim kavramı ve anlamı, İletişimin amacı | ||
2 | İletişim süreci | ||
3 | İletişim türleri | ||
4 | İletişimin engelleri | ||
5 | İletişim engellerini aşma yolları | ||
6 | Örgütsel iletişim ve fonksiyonları | ||
7 | Örgütsel iletişimin işleyişi | ||
8 | Ara sınav haftası | ||
9 | Yazışma türleri | ||
10 | İş yazıları, İş yazıları türleri | ||
11 | Teknoloji ve teknik iletişim | ||
12 | İletişim teknolojisindeki gelişmeler | ||
13 | Form düzenleme ve grafik iletişim | ||
14 | Bilgi teknolojileri ve iletişim | ||
15 | Bilgi teknolojileri ve iletişim, Genel değerlendirme | ||
16 | Dönem sonu sınavı |
Tutar Hasan, Kemal Yılmaz, Ömer Eroğlu (2012), Genel ve Teknik İletişim, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Takım/Grup Çalışması | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 13 | 26 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |