Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DCMH-101 | ÖĞRENME DÜŞÜNME TEKNİKLERİ | Ders | 1 | 1 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere, temel bilgi teknolojilerinin önemini kavratarak, problem çözme ve analiz etme becerilerini kazandırmak, araştırma ve öğrenme ihtiyaçlarına yönelik olarak alt yapı oluşturmak, eğitim ve meslek hayatlarında teknoloji ve bilimin önemini kavratarak öğrenme becerilerini geliştirmektir.
Doç.Dr.Özgür KANBİR
1 | Kendi haline bırakılan insan düşüncesi kendini kandırmanın türlü biçimlerine yöneltebilir. Neyi düşüneceğinden çok, nasıl düşüneceğini öğrenmek. |
2 | Bilimsel olan ve olmayan düşünceleri ayırt etmek. Ben merkezlilik ve sosyo merkezliliği bilimsel düşünceye “karşı” olarak tanımak. |
3 | Sorgulamanın bilimsel düşünmede temel bir bileşen olduğunu anlamak. |
4 | Düşünceleri etkin biçimde haritalama becerisini, tutarsızlıklara düşmeden geliştirmek. |
5 | İyi bir savı tanımak ve üretmek. Bir savı neyin geçersiz kılacağını belirlemek ve onu onarmak. Doğru düşünme ve akıl yürütmeyi öğrenmek. |
6 | Metinlerdeki ton, denge ve yönlendirmeden haberi olmak |
7 | Entelektüel oluşumları ve etik düşünme tarzını geliştirmek. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dersimizin içeriği, bilim, mantık, mantıksal akıl yürütme, düşünme ve mantık hataları, önermeler gibi konulardan oluşmaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Bilim: Bilim, Bilimin işlevleri, Bilimsel yöntem, Bilim ve felsefe. Bilim Tarihi ve Kim Kimdir? | ||
2 | Mantık: Mantık Yürütmede Bilinmesi Gerekenler | ||
3 | Düşüncenin Elemanları. Düşünme nasıl bir etkinliktir? Felsefece düşünme nasıl bir düşünme biçimidir? Bu düşünme biçimine bağlı “Felsefî Bakış” nasıl bir bakıştır? Metin Tahlili Nedir? Metne Bakış (Roman ve öykü çözümleme planı, şiir tahlilinde izlenecek yöntemler vs.) | ||
4 | Eleştirel Düşünme: Eleştirel ve sıradan düşünme, insanlık, tutuculuk ve yönlenmiş düşünmenin ögeleri. Niçin Eleştirel Düşünme. Benmerkezci Düşünme Sorunu. | ||
5 | Bilimsel Düşünce: Bilimsel yaklaşımın esası. Basit bir savın bileşenleri, planlama mantığı | ||
6 | Entelektüel Standartlar: Akıl yürütmenin evrensel ögelerini çözümleme, entelektüel standartlar, düşünce mükemmelliği. Entelektüel standartların düşünme ögelerine uygulanması | ||
7 | Düşünme standartları: “Bütünü görmek” ve “Kendini Bilmek”. | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Bilim, Sanat, Felsefe (ile düşünmek): İnsan ve insan etkinlikleri olarak Bilim, Sanat ve Felsefe. Birbirleriyle olan ilgisi. Bu ilginin zorunluluğu. | ||
10 | Felsefede soru sormanın ve bu sorulara verilmiş/verilebilecek yanıtların önemi ve özellikleri. Örneklerle çalışma. | ||
11 | Bilgi ve bilgi türleri: Bilginin insanın dünyasındaki yeri. Felsefe neden bir tür bilgidir? Felsefî bilginin diğer bilgi türlerinden (örneğin “bilimsel” bilgiden) farkı nedir? | ||
12 | Yorum: Veri Analizi, Tahmin Edebilme (Trend Analizi ve Küçük Tahminler) ve Yorumlama Becerileri | ||
13 | Deneyimlerden Öğrenmek: Yaparak ve Yaşayarak Öğrenme. Mobil Sosyallik (Sosyal Medya Kullanımında Kompetanlaşma) | ||
14 | Yöneticilik ve karar verme: Sabitlik ve Değişkenlik nedir?. Olguya gitme yolları: Gözlem ve Deney. Algoritma Nedir? | ||
15 | Fütürizm: Ütopya ve Distopya (sosyal ve bilimsel senaryolar ile gelecek iş yaşamı ve toplumsal dönüşümler). Bilimde düşgücünün yeri | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
Ders Hocası tarafından akademik standartlarda hazırlanan ve uygulama ağırlıklı ders notu.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |