Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DCMH-SEC-106 | ÇALIŞMA PSİKOLOJİSİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, çalışma psikolojisi alanında kullanılabilecek olmasını dikkate alarak, katılımcıların sosyal bilimlerde araştırma yapma, analiz etme ve yapılmış araştırmalardan yararlanmaya temel olacak kavram ve teknikler ile raporlaştırma konularında bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır.
Doç. Dr. Özgür KANBİR
1 | Çalışma yaşamında araştırmanın rolü hakkındaki anlayışlarını geliştirmek; |
2 | Çalışma psikolojisi alanında araştırma süreci ve yöntemleri hakkında bilgi edinmelerine yardımcı olmak; |
3 | Çalışma psikolojisi alanındaki araştırmaları ciddi bir biçimde analiz etme ve değerlendirme yetisi edinmelerini sağlamak; |
4 | Çalışma psikolojisi alanındaki sorunların çözümünde sistemli düşünmelerini ve analitik yöntemleri uygulamalarını sağlamak; |
5 | Veri toplama, veri analiz ve değerlendirme tekniklerini öğrenmek; |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu dersin içeriği, çalışma psikolojisi alanında kullanılabilecek olmasını dikkate alarak, katılımcıların sosyal bilimlerde araştırma yapma, analiz etme ve yapılmış araştırmalardan yararlanmaya temel olacak kavram ve teknikler ile raporlaştırma konularında bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Psikoloji Nedir? | ||
2 | Çalışma psikolojisinin kapsamı ve gelişimi: Çalışma Yaşamı ve Kapsamı Çalışma Yaşamına İlişkim Değer ve Tutumlar Çalışma Yaşamı ve İş Değerleri, Çalışma Yaşamı ve İnsan Çalışma Yaşamı ve Özel Yaşam Arasındaki İlişki Çalışma Koşulları ve İnsana Yakışır İş Avrupa Çalışma Koşulları Araştırması Yüklenme - Zorlanma Kavramı | ||
3 | İş Tasarımı ve Ölçütleri | ||
4 | Psikolojik İş Analizi Amaçları ve Kullanıldığı Alanlar Kuramsal Temeller İş Analizi Süreci İş Analizi Yöntemleri | ||
5 | Endüstride becerili insan ve iş becerisi kazandırma etkinlikleri | ||
6 | Personel Seçimi Aday Temini ve Personel Seçimi Personel Seçmenin Amacı ve Önemi Personel Seçim Sürecinin Aşamaları Başvuruların İncelenmesi Ön Görüşme Başvuru Formunun Doldurulması Seçim Yönteminin Belirlenmesi ve Uygulanması İş Görüşmesi Referansların Kontrolü Karar Verme Görüşmesi Sağlık Kontrolü İşe Alım Kararı Personel Seçim Yöntemleri | ||
7 | Personel Eğitimi ve Geliştirme Personel Eğitim Alanları Oryantasyon Programları Tazeleme Eğitimleri ve Sürekli Eğitim Programları Yurt Dışı Görevlere Atananlar İçin Eğitimler Örgütsel Çeşitlilik, İşyerinde Taciz ve İşyeri Etiği Eğitim Programları Takım Çalışması Eğitimi Kariyer Geliştirme Eğitimleri Emeklilik Planlaması ve Hazırlık Eğitim İhtiyaç Analizi Örgütsel Düzey Eğitim İhtiyaç Analizi Demografik Düzey Eğitim İhtiyaç Analizi Görev Düzeyinde Eğitim İhtiyaç Analizi Kişisel Düzey Eğitim İhtiyaç Analizi Öğrenme İlkeleri Eğitim Hedeflerinin Konulması Eğitim Katılımcısının Hazır Bulunuşu ve Motivasyonu Eğitimin İş Davranışlarına Aktarılması Eğitim Programının Yapısı Eğitmenin Rolü Eğitim Yöntem ve Teknikleri İşyerinde Eğitim İş Üzerinde Öğrenme Giriş Eğitimi İş Yönergesi Eğitimi İş Rotasyonu Çıraklık Eğitimi İşyeri Dışında Eğitim Seminer Rol Oynama Davranışı Model Alma Duyarlılık Eğitimi Açık Alan Eğitimleri Benzeşim/Simülasyon Eğitimleri Programlanmış Yönerge Yöntemi Görsel İşitsel/Odyovizüel Eğitim Bilgisayar Destekli Eğitim Yönetim Geliştirme Eğitimleri Eğitim Sürecinin Planlanması | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Endüstriyel Psikoloji Motivasyon ve Motivasyonel Davranış Çalışanların iş tatmini ve tatminsizliği psikolojisi, Çalışma Gerilimi ve iş Tükenmişliği | ||
10 | Çalışanların iş tatmini ve tatminsizliği psikolojisi, Çalışma Gerilimi ve iş Tükenmişliği İşe Güdülenme ve İş Tatmini Güdülenme Kavramı Güdülenme Teorileri İçerik Teorileri Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Herzberg’in İki Faktör Teorisi Alderfer’in ERG Teorisi Fromm’un İhtiyaç Teorisi McClelland’ın Başarı Güdüsü Teorisi Özerklik Teorisi Süreç Teorileri Vroom’un Beklenti Teorisi Porter ve Lawler’in Beklenti Teorisi Adams’ın Eşitlik (Hakkaniyet) Teorisi Locke’un Amaç Teorisi | ||
11 | Çalışanların iş tatmini ve tatminsizliği psikolojisi, Çalışma Gerilimi ve iş Tükenmişliği İş Tatmini İş Tatmininin Boyutları Ücret İşin Özelliği Çalışma Koşulları Yönetim Politikaları Kariyer Fırsatları (İlerleme Olanakları) İş Tatminsizliğinin Sonuçları Bireysel Sonuçlar Performansın Düşmesi Yaşam Tatmininin Olumsuz Etkilenmesi Örgütsel Sonuçlar İşgücü Devir Hızının Yükselmesi İşte Devamsızlığın Artması | ||
12 | Performans Değerlendirme Performans Değerlendirme Kavramı Performans Değerlendirmenin Amacı ve Önemi Performans Değerlendirme Süreci Performans Ölçütlerinin Oluşturulması Performans Değerlendirmenin Uygulanması Geribildirim Görüşmesi Etkili Bir Performans Değerlendirme Sisteminin Oluşturulması Performans Değerlendirme Yöntemleri | ||
13 | İş Çevresinin Psikolojik Sonuçları İş Çevresinin Psikolojik Koşulları Fiziksel İş Koşulları İşyerinin Yerleşkesi Çalışma Alanlarının Düzenlenmesi Işıklandırma Gürültü Renk Müzik Isı ve Nem Çalışma Saatleri ve İş Programı Çalışma Saatleri Yarı Zamanlı ve Tam Zamanlı Çalışma Esnek Çalışma Dinlenme Molaları Vardiyalı/ Postalar Halinde Çalışma Evde Çalışma İşin Niteliği İş Basitleştirme İşin Monotonluğu İşyerinde Yorgunluk İşyerinde İlişkiler İşyerinde Şiddet | ||
14 | Çalışanların Sağlığı ve Güvenliği (ISG) ve İş Mevzuatı | ||
15 | İşgücünün istihdam zorlukları ve işsizlik psikolojisi | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No: 2756 Açıköğretim Fakültesi Yayını No: 1714, Çalışma Psikolojisi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 |