GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
DCMH-SEC-108 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 2,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı, çetin rekabet ortamında başarılı olabilmek ve güçlü kalabilmek, müşteri memnuniyetini maksimize ederek müşteri kayıplarını en aza indirebilmek, daha çok sadık müşteri yaratabilmek için inovatif çözümlerin farkına vardırmak.


Öğr. Gör. Cevdet LELOĞLU


1 Müşteri İlişkilerinin Planlaması ve Uygulama Süreci
2 Örgüt Kültürü ve Müşteri İlişkileri
3 Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulamaları
4 Müşteri İlişkilerinde Karşılaşılan Sorunlar ve Çözümleri

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Her işletmede aslolan ‘İnsan’dır. Temel kaynağımız, yapıtaşımız insan hem iç müşterimiz hem de dış müşterimizdir ve her koşulda doğru yöntemlerle yönetilmeli ve iletişim kurulmalıdır. Müşteri İlişkileri Yönetimi uygulayan bir kurum/kuruluşun prensipleri, misyonu, vizyonu ve çıkarları doğrultusunda ‘Müşteri Daima Haklıdır’ demenin binbir çeşit ve doğru yolunu öğrenip maksimum kazanç ve verim elde etmenin yol haritasını çıkartmak üzere bilgi ve tecrübe aktarımı ile Müşteri İlişkileri Yönetimi kavramını anlaşılır kılmayı hedefliyoruz.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Muşteri İlişkileri Yonetiminin Temelleri
2 Muşteri İlişkileri Yonetimi Kavramı Ve Temel Felsefesi
3 Muşteri İlişkileri Yonetimi Mimarisi: Operasyonel, Analitik Ve İşbirlikci Muşteri İlişkileri Yonetimi
4 MİY Çerçevesinde Müşteri Odaklı Ve Müşteri Değeri Temelli Örgüt Yapısı
5 İlişki Kavramı Ve İlişki Kalitesi
6 Müşteri İlişkilerinin Avantajları Ve Dezavantajları
7 Müşteri Memnuniyeti, Müşteri Sadakati Ve İşletme Performansı
8 Ara Sınav
9 Müşteri Omur Boyu Değeri
10 Müşteri İhtiyaçlarının Anlaşılması: Müşteri Portföyü Yönetimi Ve Pazar Bölümlendirme
11 Müşteri İlişkileri Yönetiminde Veri Madenciliği
12 Müşteri Yaşam Döngüsü Sureci: Müşteri Tanılama Ve Müşteri Seçimi
13 Müşteri Yaşam Döngüsü Sureci: Müşteri Kazanımı
14 Müşteri Yaşam Döngüsü Sureci: Müşteri Elde Tutma ve Büyütme
15 Müşteri Şikayetlerinin Yönetimi
16 Dönem Sonu Sınavı

Doç. Dr. Bahadır YAŞİN MÜŞTERİ İLİŞİKİLERİ YÖNETİMİ İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM FAKÜLTESİ 2015



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 4 4 4 3 4 4
ÖÇ 2 5 4 4 4 3 4 4
ÖÇ 3 5 4 4 4 3 4 4
ÖÇ 4 5 4 4 4 3 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek