GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
DCMH-SEC-219 HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM Seçmeli Ders Grubu 2 3 3,00

Önlisans


Türkçe


Bu ders halkla ilişkiler kampanyasının süreçleri, hedef kitlesi hakkında bilgi verir. Bununla birlikte halkla ilişkiler kampanyasının oluşturulması, araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme safhalarında neler yapılacağını açıklar.


Bölüm Öğretim Elemanları


1 Halkla ilişkiler kampanyasını tanımlar ve analiz eder.
2 Halkla ilişkiler kampanyasının aşamalarının hakkında bilgi verir.
3 Halkla ilişkilerde araştırma yöntemlerini tanımlar.
4 Halkla ilişkilerde planlama ve strateji hakkında bilgi verir. Bütçeleme, zaman takvimi oluşturma gibi konularda çalışır.
5 Kampanya uygulaması ve değerlendirmesi hakkında bilgi edinir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Halkla ilişkiler kampanyasına genel bir bakış, aşamalarının tek tek incelenmesi, halkla ilişkiler kampanyasında hedef kitle gibi konular bu dersin içeriğini oluşturur.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Halkla ilişkilere ve kampanyalarına genel bakış
2 Halkla ilişkiler kampanyalarının safhaları
3 - Halkla ilişkilerde hedef kitle - Başlıca hedef kitleler ve paydaşlar - Hedef kitleyi belirleme sebepleri
4 - Halkla ilişkiler kampanyasında araştırma aşaması ve analiz - Bilgi toplamada kullanılabilecek yöntemler - Araştırmaların değerlendirilmesi
5 - Halkla ilişkiler kampanyasında planlama aşaması - Stratejinin belirlenmesi - Medya planlaması - Etkinlik planlama -Çalışma takviminin hazırlanması - Bütçenin hazırlanması
6 - Halkla ilişkiler kampanyasında uygulama aşaması - Yaratıcı strateji -Kampanya sloganı tasarımı - Kampanyalarda görsel malzemelerin kullanımı
7 - Halkla ilişkiler kampanyasında değerlendirme aşaması -Kampanya izleme ve denetim süreci -Değerlendirme araştırmaları
8 Ara Sınav
9 Halkla ilişkiler kampanyası örnek incelemeleri - Hazırlanan kampanyaların sunumları
10 - Halkla ilişkiler kampanyası örnek incelemeleri - Hazırlanan kampanyaların sunumları
11 Halkla ilişkiler kampanyası örnek incelemeleri - Hazırlanan kampanyaların sunumları
12 - Halkla ilişkiler kampanyası örnek incelemeleri - Hazırlanan kampanyaların sunumları
13 - Halkla ilişkiler kampanyası örnek incelemeleri - Hazırlanan kampanyaların sunumları
14 - Halkla ilişkiler kampanyası örnek incelemeleri - Hazırlanan kampanyaların sunumları
15 Genel Değerlendirme Genel Değerlendirme
16 Final Sınavı

Peltekoğlu, Filiz Balta. 2016. Halkla İlişkiler Nedir? Beta Yayınevi. Şatır, Çiğdem Karakaya. 2013. Halkla İlişkilerden Stratejik Halkla İlişkilere, Nobel Akademik Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Soru-Yanıt 2 3 6
Örnek Vaka İncelemesi 5 1 5
Proje Hazırlama 1 20 20
Proje Sunma 1 2 2
Bireysel Çalışma 2 2 4
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 6 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 6 6
Toplam İş Yükü (saat) 93

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 5 3 5 2 5 5 5 5 5 5 3 5
ÖÇ 2 5 3 5 3 5 5 5 5 5 5 3 5
ÖÇ 3 5 3 5 3 5 5 5 5 5 5 3 5
ÖÇ 4 5 3 5 3 5 5 5 5 5 5 3 5
ÖÇ 5 5 3 5 3 5 5 5 5 5 5 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek