Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DCMH-SEC-221 | GÜNDELİK YAŞAM VE ETKİNLİK YÖNETİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin sonunda öğrenci yaşamı sıradan, gündelik bir gerçeklik olarak inşa eden sosyal mantığı kavrama yetisini kazanır. Ders, öğrenciyi gündelik olayların, süreçlerin, etkileşimde bulunan bireylerin ve davranış biçimlerinin sosyolojik anlamını keşfetmeye yöneltir. Ayrıca bu ders sonunda öğrenci, gündelik yaşamın sıradanlığının arkasında olup bitenleri analiz etmeye ve sorgulamayı öğrenir.
Bölüm Öğretim Elemanları
1 | Gündelik, sıradan hayat olgusunun sosyolojik bağlamda tanımlar ve analiz eder. |
2 | Gündelik hayatı tanımlama girişiminde bulunan farklı kavramsal ve kuramsal yaklaşımları eleştirel olarak analiz eder • Birey ve anlam düzeyini açıklar. • Örnek çalışmalar yoluyla günlük yaşamda çalışılabilir birimleri açıklar. |
3 | Gündelik yaşamın değişen pratiklerini anlamlarını eleştirel bir biçimde ele alır. • Kendi günlük deneyiminde neleri değiştirmek istediğini açıklar. • Günlük yaşama farkındalık geliştirir. • Günlük yaşamı iktidar ve bilinç dışı kavramlarıyla ilişkilendirebilecektir. • Zaman tüketimi kavramını açıklar. |
4 | Disiplinlerarası düşünür, yorumlar ve değerlendirir |
5 | Alan bilgisini gündelik yaşamda kullanır |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
• Gündelik yaşam kavramının tarihsel ve sosyolojik bakış açısıyla ayrıntılı tanımı. • Gündelik yaşam ve kültür ilişkisinin ele alınması • Gündelik yaşamda dil, iletişim ve medyanın etkilerinin değerlendirilmesi • Gündelik yaşamın tüketim ile ilişkisinin incelenmesi • Kentsel dünyada gündelik yaşamın akışının tartışılması
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş, kavramlar ve Konunun Önemi | ||
2 | Gündelik Yaşamda İletişim | ||
3 | Gündelik Yaşamda Eylem Anlam Bağlamı: Etnometodoloji | ||
4 | Dramaturji ve Etkileme Kavramı (Benlik Sunumu) | ||
5 | Fenomenoloji | ||
6 | Algı Kavramı ve Algılama Süreci | ||
7 | Verimlilik, Etkinlik, Etkililik Kavramları | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Boş Zaman, Serbest Zaman ve Rekreasyon Kavramları | ||
10 | Etkinlik Yönetimi | ||
11 | Sivil Toplum Kuramı ve Önemi | ||
12 | Sosyal CRM ve Paydaş Analizi | ||
13 | Bireysel ve Sınıf Dışı Öğretim/Öğrenim Teknikleri | ||
14 | Kişisel, Öğrenme ve Düşünme Becerisi | ||
15 | Sürdürülebilir Gündelik Yaşamın Kurulması | ||
16 | Final Sınavı |
Aşağıda sunulan ek kaynaklar da dikkate alınarak ders içeriğine göre; Ders Hocası tarafından akademik standartlarda hazırlanan ve uygulama ağırlıklı ders notu.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Gösterme | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Performans | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 |