| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| DCMH-SEC-227 | YAPAY ZEKAYA GİRİŞ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencilere yapay zeka okuryazarlığı kazandırmak ve iş hayatında kullanmaları için gerekli donanımları elde etmelerini sağlamak.
Bölüm Öğretim elemanları
| 1 | yapay zekânın temel kavramlarını (durum uzayı, arama algoritmaları, mantık sistemleri, makine öğrenmesi türleri) tanımlayabilecek ve tarihsel gelişimini açıklayabileceklerdir. |
| 2 | üretken yapay zeka modellerini tanıyacak ve bunlardan en çok kullanılanlarından biri olan ChatGPT’ye giriş yapacaklardır. |
| 3 | doğal dil işleme ve bunun uygulamalarını öğreneceklerdir. |
| 4 | AI sistemlerinin toplumsal etkilerini (önyargı, iş kaybı, mahremiyet) tartışabilecek ve etik ikilemlere yönelik argümanlar geliştirebileceklerdir (örneğin, özerk silah sistemleri tartışması). |
| 5 | ChatGPT yi kullanarak sorgu yapmak ve promt mühendisliği konularında özel sorular sormayı öğreneceklerdir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yapay zekaya giriş, temel kavramlar, algoritma, doğal dil işleme modelleri, ChatGPT promt mühendisliği ve öğrencilerin proje hazırlayarak sunum hazırlaması.
| Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
|---|---|---|---|
| 1 | Yapay Zekanın Temelleri | ||
| 2 | ChatGPT’ye giriş | ||
| 3 | ChatGPT Teknoloji Yığını | ||
| 4 | Doğal dil İşleme (NLP): Temel oluşturma ChatGPT Bloğu | ||
| 5 | Derin Öğrenme ve Transformatör mimarisi | ||
| 6 | ChatGPT Eğitiminin Temelleri | ||
| 7 | ChatGPT Eğitiminin Temelleri | ||
| 8 | Vize Sınavı | ||
| 9 | ChatGPT’yi Bir Profesyonel Gibi Kullanma | ||
| 10 | ChatGPT’yi Bir Profesyonel Gibi Kullanma | ||
| 11 | ChatGPT’nin farklı sürümlerini kullanma | ||
| 12 | GPT Tabanlı Araçların en iyi kullanım örnekleri | ||
| 13 | GPT Tabanlı Araçların en iyi kullanım örnekleri | ||
| 14 | Proje Sunumları | ||
| 15 | Proje Sunumları |
Artaficial Intelligence and Large language models-Kutub Thakur, Helen G. Barker, and Al-Sakib Khan Pathan, CRC PRESS,2024
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 80 |
| Ev Ödevi | 1 | 20 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
| Proje Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 62 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
| ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||
| ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||
| ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||
| ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | |||||||||||
| ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |