Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
COG-101 | ÇOCUK GELİŞİMİ-I | Ders | 1 | 1 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlardan başlayarak gelişim ilkeleri, gelişimde temel kavramlar, gelişim dönemleri, gelişime etki eden faktörler ve gelişim teorilerine yönelik temel konular ve kavramlar hakkında bilgilendirmek, çocuğun gelişim basamaklarını tüm yönleriyle öğretmektir.
Öğr. Gör. Sibel AYDIN
1 | Çocuk gelişimi alanındaki gelişim dönemleri, genel kavramları ve gelişim görevleri hakkında bilgi sahibi olabilme |
2 | Çocuk gelişimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri yerel ve küresel düzeyde kullanabilme. |
3 | Gelişimin temel ilkelerini kavrayabilme |
4 | 0-18 yaş arasındaki çocukların; bilişsel gelişim, iletişim ve dil gelişimi, fiziksel büyüme ve motor gelişimi özellikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olabilme |
5 | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında evrensel bilim ve eğitimi temel alarak, kuramsal bilgi birikimini pratikle birleştirebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çocuk gelişimi; gelişimle ilgili temel kavramlar, gelişim ilkeleri, gelişim dönemleri, bilişsel gelişim, iletişim ve dil gelişimi, fiziksel büyüme ve motor gelişim gibi alanları içerir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme | ||
2 | Gelişimle ilgili temel kavramlar (gelişim, gelişme, büyüme, olgunlaşma, öğrenme, hazırbulunuşluk, yaşantı, kritik dönem), gelişim ilkeleri, gelişim dönemleri | ||
3 | Çocuk gelişimine bakış açıları (ilk yaklaşımlar ve günümüzdeki yaklaşımlar) | ||
4 | Gelişim teorileri | ||
5 | Bilişsel gelişim | ||
6 | Piaget’e göre bilişsel gelişim aşamaları | ||
7 | Bruner’in bilişsel gelişim teorisi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Vygotsky’nin bilişsel ve dil gelişim teorisi | ||
10 | Algı gelişimi, taklit, dikkat ve bellek | ||
11 | Zihinsel gelişimde bireysel farklılıklar, IQ testleri, çoklu zeka teorisi | ||
12 | İletişim ve dil gelişimi | ||
13 | İletişim ve dil gelişimi | ||
14 | Fiziksel büyüme ve motor gelişim | ||
15 | Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
1.Bayhan, Pınar; Artan, İsmihan. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa Yayınları, İstanbul 2.Berk, Laura B. (2013). Dönmez Ali. (Çev. Ed.)Çocuk Gelişimi. İmge Kitabevi Yayınları, Ankara 3.Senemoğlu, Nuray. (2005). Gelişim Öğrenme ve Öğretim (Kuramdan Uygulamaya). Gazi Kitabevi, Ankara 4.Koca, Elif. (2006). Çocuğunuzu Ne Kadar Tanıyorsunuz?.GOA Yayınları, İstanbul. 5. Ders sunumları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |