GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
COG-103 ÇOCUK VE DRAMA Ders 1 1 4,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğrencilerin yaratıcı drama konusunda temel kavramları, tarihsel süreci ve teknikleri öğrenmelerini sağlamaktır. Ayrıca, öğrencilerin yaratıcı drama oturumlarını planlama, uygulama ve bu süreçleri değerlendirme becerisi kazanmalarını hedeflemektedir. Böylece, öğrenciler hem teorik bilgi edinmiş olacak hem de yaratıcı drama uygulamaları yaparak bu alandaki yetkinliklerini geliştireceklerdir. Bu ders, aynı zamanda öğrencilerin yaratıcı düşünme ve etkili iletişim becerilerini güçlendirmelerine de katkı sağlamayı amaçlamaktadır.


Dr. Öğr. Üyesi Banu TEPE


1 Yaratıcı drama ile ilişkili kavram ve bileşenleri tanımlayabilme.
2 Yaratıcı drama etkinliklerini planlayabilme.
3 Yaratıcı dramada yararlanılan teknikleri uygulayabilme.
4 Yaratıcı dramanın aşamalarını açıklayabilme.
5 Yaratıcı drama uygulamalarını planlayabilme ve uygulayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Çocuk ve drama dersi öğrencilerin yaratıcı drama konusunda kapsamlı bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlayan bir derstir. Bu ders, yaratıcı drama ve ilişkili kavramların tanımları, Türkiye’de ve Dünya'da yaratıcı dramanın tarihsel gelişimi; drama ve tiyatro arasındaki farklar, drama sürecinde dikkat edilecek hususlar; drama öğretmeninin nitelikleri; öğretmenin karşılaşabileceği sorunlar, yaratıcı dramada yararlanılan teknikler, yaratıcı dramanın planlanma ve uygulama aşamaları, dramanın bileşenleri, öğrenme- öğretme yöntemi olarak drama, yaratıcı dramanın çocuk gelişimi bölümünde kullanma olanakları, çocuğun gelişim alanlarına (sosyal-duygusal, özbakım, psikomotor, dil) etkisi ile örnek uygulamalarını içerir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme.
2 Yaratıcı drama kavramı ile ilişkili kavramların tanımlanması.
3 Dünya'da ve ülkemizde yaratıcı dramanın tarihsel gelişim süreci
4 Yaratıcı dramanın çocukların gelişimine (sosyal-duygusal, özbakım, psikomotor, dil) çok yönlü etkisi
5 Yaratıcı dramanın bileşenleri, yaratıcı dramanın aşamaları, yaratıcı dramada öğrenme türleri, günümüzde dramayı zorunlu kılan unsurlar
6 Yaratıcı drama sürecinde dikkat edilecek hususlar, yaratıcı drama öğretmenin nitelikleri, öğretmenin karşılaşabileceği sorunlar
7 Dramada kullanılan teknikler ( rol değiştirme, manşet, rol kartı, sözsüz oyun, anlatı, dramatizasyon, duvardaki rol, düşünce izleme, istasyon tekniği, sıcak sandalye, yaşamda bir gün, dedkodu halkası, röpotaj, altı şapka düşünce tekniği, donuk imge, fotoğraf karesi) ve örnek uygulamalar
8 Ara Sınav
9 Dramada kullanılan teknikler ( rol değiştirme, manşet, rol kartı, sözsüz oyun, anlatı, dramatizasyon, duvardaki rol, düşünce izleme, istasyon tekniği, sıcak sandalye, yaşamda bir gün, dedkodu halkası, altı şapka düşünce tekniği, donuk imge, fotoğraf karesi) ve örnek uygulamalar
10 Dramada kullanılan tekniklerin anlatımı Dramada kullanılan teknikler ( rol değiştirme, manşet, rol kartı, sözsüz oyun, anlatı, dramatizasyon, duvardaki rol, düşünce izleme, istasyon tekniği, sıcak sandalye, yaşamda bir gün, dedkodu halkası, altı şapka düşünce tekniği, donuk imge, fotoğraf karesi) ve örnek uygulamalar
11 Dramada kullanılan tekniklerin anlatımı Dramada kullanılan teknikler (Toplantı,toplu çizim, oyun, tamamlanmamış materyal, haritaşema çizimi, telefon görüşmesi, uzman görüşü, tüm grupla drama, röportaj), uygulama örneği.
12 Drama Örnek Planı Hazırlama Drama uygulamaları
13 Drama Örnek Planı Hazırlama Drama uygulamaları
14 Drama Örnek Planı Hazırlama Drama uygulamaları
15 Drama uygulamaları- Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim
16 Dönem Sonu Sınavı

Adıgüzel, Ö. Eğitimde Yaratıcı Drama, Yapı Kredi Yayınları (2018) Erdoğan, T. (Editör) (2017 )Okul Öncesinden İlköğretime Drama. Eğiten Yayıncılık Aktaş Arnas, Y.- Adıgüzel, Ö. (Editörler) (2020). Erken Çocukluk Eğitiminde Drama. Pegem Akademi Yayıncılık. Önder, A. (2017). Okul Öncesi Çocukları İçin Eğitici Drama Uygulamaları. Eğiten Yayıncılık. Ders sunuları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Rol Oynama / Dramatize Etme 7 2 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 4 28
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 4 28
Toplam İş Yükü (saat) 114

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 1 5 5 1 1 1 1 3 4 1 5 1 1
ÖÇ 2 3 5 5 1 4 1 1 5 5 1 5 1 1
ÖÇ 3 1 5 5 1 1 1 3 4 5 1 5 5 1
ÖÇ 4 1 5 5 1 1 1 1 2 5 1 5 1 1
ÖÇ 5 5 5 5 5 3 4 4 5 5 1 5 5 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek