Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
COG-103 | ÇOCUK VE DRAMA | Ders | 1 | 1 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin yaratıcı drama konusunda temel kavramları, tarihsel süreci ve teknikleri öğrenmelerini sağlamaktır. Ayrıca, öğrencilerin yaratıcı drama oturumlarını planlama, uygulama ve bu süreçleri değerlendirme becerisi kazanmalarını hedeflemektedir. Böylece, öğrenciler hem teorik bilgi edinmiş olacak hem de yaratıcı drama uygulamaları yaparak bu alandaki yetkinliklerini geliştireceklerdir. Bu ders, aynı zamanda öğrencilerin yaratıcı düşünme ve etkili iletişim becerilerini güçlendirmelerine de katkı sağlamayı amaçlamaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi Banu TEPE
1 | Yaratıcı drama ile ilişkili kavram ve bileşenleri tanımlayabilme. |
2 | Yaratıcı drama etkinliklerini planlayabilme. |
3 | Yaratıcı dramada yararlanılan teknikleri uygulayabilme. |
4 | Yaratıcı dramanın aşamalarını açıklayabilme. |
5 | Yaratıcı drama uygulamalarını planlayabilme ve uygulayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çocuk ve drama dersi öğrencilerin yaratıcı drama konusunda kapsamlı bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlayan bir derstir. Bu ders, yaratıcı drama ve ilişkili kavramların tanımları, Türkiye’de ve Dünya'da yaratıcı dramanın tarihsel gelişimi; drama ve tiyatro arasındaki farklar, drama sürecinde dikkat edilecek hususlar; drama öğretmeninin nitelikleri; öğretmenin karşılaşabileceği sorunlar, yaratıcı dramada yararlanılan teknikler, yaratıcı dramanın planlanma ve uygulama aşamaları, dramanın bileşenleri, öğrenme- öğretme yöntemi olarak drama, yaratıcı dramanın çocuk gelişimi bölümünde kullanma olanakları, çocuğun gelişim alanlarına (sosyal-duygusal, özbakım, psikomotor, dil) etkisi ile örnek uygulamalarını içerir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme. | ||
2 | Yaratıcı drama kavramı ile ilişkili kavramların tanımlanması. | ||
3 | Dünya'da ve ülkemizde yaratıcı dramanın tarihsel gelişim süreci | ||
4 | Yaratıcı dramanın çocukların gelişimine (sosyal-duygusal, özbakım, psikomotor, dil) çok yönlü etkisi | ||
5 | Yaratıcı dramanın bileşenleri, yaratıcı dramanın aşamaları, yaratıcı dramada öğrenme türleri, günümüzde dramayı zorunlu kılan unsurlar | ||
6 | Yaratıcı drama sürecinde dikkat edilecek hususlar, yaratıcı drama öğretmenin nitelikleri, öğretmenin karşılaşabileceği sorunlar | ||
7 | Dramada kullanılan teknikler ( rol değiştirme, manşet, rol kartı, sözsüz oyun, anlatı, dramatizasyon, duvardaki rol, düşünce izleme, istasyon tekniği, sıcak sandalye, yaşamda bir gün, dedkodu halkası, röpotaj, altı şapka düşünce tekniği, donuk imge, fotoğraf karesi) ve örnek uygulamalar | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Dramada kullanılan teknikler ( rol değiştirme, manşet, rol kartı, sözsüz oyun, anlatı, dramatizasyon, duvardaki rol, düşünce izleme, istasyon tekniği, sıcak sandalye, yaşamda bir gün, dedkodu halkası, altı şapka düşünce tekniği, donuk imge, fotoğraf karesi) ve örnek uygulamalar | ||
10 | Dramada kullanılan tekniklerin anlatımı | Dramada kullanılan teknikler ( rol değiştirme, manşet, rol kartı, sözsüz oyun, anlatı, dramatizasyon, duvardaki rol, düşünce izleme, istasyon tekniği, sıcak sandalye, yaşamda bir gün, dedkodu halkası, altı şapka düşünce tekniği, donuk imge, fotoğraf karesi) ve örnek uygulamalar | |
11 | Dramada kullanılan tekniklerin anlatımı | Dramada kullanılan teknikler (Toplantı,toplu çizim, oyun, tamamlanmamış materyal, haritaşema çizimi, telefon görüşmesi, uzman görüşü, tüm grupla drama, röportaj), uygulama örneği. | |
12 | Drama Örnek Planı Hazırlama | Drama uygulamaları | |
13 | Drama Örnek Planı Hazırlama | Drama uygulamaları | |
14 | Drama Örnek Planı Hazırlama | Drama uygulamaları | |
15 | Drama uygulamaları- Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
Adıgüzel, Ö. Eğitimde Yaratıcı Drama, Yapı Kredi Yayınları (2018) Erdoğan, T. (Editör) (2017 )Okul Öncesinden İlköğretime Drama. Eğiten Yayıncılık Aktaş Arnas, Y.- Adıgüzel, Ö. (Editörler) (2020). Erken Çocukluk Eğitiminde Drama. Pegem Akademi Yayıncılık. Önder, A. (2017). Okul Öncesi Çocukları İçin Eğitici Drama Uygulamaları. Eğiten Yayıncılık. Ders sunuları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 4 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 1 | 5 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 5 | 1 | 4 | 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 3 | 4 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 |
ÖÇ 4 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 1 |