Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
COG-105 | ÖZEL EĞİTİM | Ders | 1 | 1 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere özel eğitimin temel ilkelerini öğrenmelerini, farklı özel gereksinime sahip bireyler hakkında bilgi edinmelerini sağlamak, engele yol açan faktörlere dair farkındalık oluşturmaktır. Ayrıca, öğrencilere özel eğitim alanında yer alan farklı tanı gruplarına yönelik gelişim destek programları hakkında bilgi kazandırmak hedeflenmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi Banu TEPE
1 | Özel eğitime ilişkin temel kavramları tanımlayabilme. |
2 | Yetersizliğe neden olan doğum öncesi- sırası-sonrası etmenleri açıklayabilme. |
3 | Özel eğitime ilişkin amaç, ilke ve uygulamalara ilişkin bilgiye sahiptir. |
4 | Farklı yetersizlik türlerine ilişkin özellikleri açıklayabilme. |
5 | Yetersizliğe sahip olan çocukları tanımlayabilme ve değerlendirebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Özel eğitim ile ilgili temel kavramlar, Dünya'da ve ülkemizde özel eğitimin tarihsel gelişim süreci, özel eğitimin genel amaçları, özel eğitimin önemi, özel eğitimin ilkeleri, özel eğitim kurumları ve özellikleri, özel eğitimde yer alan yetersizlik gruplarının sınıflandırılması, yetersizlik türlerinin yaygınlık oranları, zihinsel yetersizliği olan çocukların gelişimi ve eğitimi, öğrenme güçlüğü olan çocukların gelişimi ve eğitimi, bedensel yetersizliği olan çocukların gelişimi ve eğitimi, üstün zekâlı ve üstün yetenekli çocukların gelişimi ve eğitimi, İşitme yetersizliği olan çocukların gelişimi ve eğitimi, görme yetersizliği olan çocukların gelişimi ve eğitimi, dil ve konuşma güçlüğü gösteren çocukların gelişimi ve eğitimi, süreğen hastalığı olan çocukların gelişimi ve eğitimi, Duygusal- davranışsal bozukluğu olan çocukların gelişimi ve eğitimi konularını içermektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme | ||
2 | Özel eğitimde temel kavramlar, özel eğitimin tanımı ve önemi | ||
3 | Dünya'da ve Türkiye'de özel eğitimin tarihçesi | ||
4 | Özel eğitimin ilkeleri, amaçları ve özel eğitimde yasal düzenlemeler Genel eğitim ve özel eğitim arasındaki farklılıklar | ||
5 | BEP (Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı)- BÖP (Bireyselleştirilmiş Öğretim Programı) Özel eğitimde rol alan uzmanlar, görevleri ve işbirliği | ||
6 | İşitme yetersizliğine sahip olan çocukların gelişimi ve eğitimi | ||
7 | Öğrenme güçlüğüne sahip olan çocukların gelişimi ve eğitimi | ||
8 | Ara Sınav Haftası | ||
9 | Ortopedik ve sağlık yetersizliğine sahip olan çocukların gelişimi ve eğitimleri | ||
10 | Dil ve konuşma yetersizliği olan çocukları gelişimi ve eğitimleri | ||
11 | Görme yetersizliği olan çocukların gelişimi ve eğitimleri | ||
12 | Zihinsel yetersizliği olan çocukların gelişimi ve eğitimi-I | ||
13 | Zihinsel yetersizliği olan çocukların gelişimi ve eğitimi -II | ||
14 | Otizm Spektrum Bozukluğu türleri, tanı, değerlendirme ve eğitim süreçleri | ||
15 | Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim | ||
16 | Yarıyıl sonu sınavı |
Cankavtar, A. (2013) Özel eğitim, Vize Yayıncılık, Ankara Özgür, İ. (2014). Engelli Çocuklar ve Eğitimi Özel Eğitim, Karahan Kitabevi Baykoç, N. (2018). Özel Gereksinimli Çocuklar ve Özel Eğitim, Eğiten Yayınevi Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Beyin Fırtınası | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 6 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 6 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 124 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | 4 | 2 | 1 | 3 | 3 | 5 | 4 | 1 | 4 | 4 | 1 |
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 4 | 2 | 5 | 3 | 3 | 5 | 3 | 1 | 5 | 4 | 1 |
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 1 | 3 | 3 | 5 | 4 | 1 | 5 | 4 | 1 |
ÖÇ 4 | 3 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 |