Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
COG-102 | ÇOCUK GELİŞİMİ-II | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Çocuk Gelişimi alanındaki temel kavramlardan başlayarak sosyal gelişim, duygusal gelişim, kişilik gelişim ahlak gelişimi ve cinsel gelişim kavramları ve kuramlarını öğrenmektir.
Öğr. Gör. SİBEL AYDIN
1 | Çocuklarda sosyal gelişim aşamalarını kavrayabilme |
2 | Çocuklarda ahlak gelişim aşamalarını bilme |
3 | Çocuklarda sosyal ve duygusal gelişim takibi yapabilme |
4 | Çocukların duygusal gelişim aşamalarını tanımlayabilme ve bu gelişimin çevresel faktörlerle nasıl şekillendiğini anlayabilme |
5 | Kişilik gelişiminin psikolojik, sosyal ve bilişsel boyutlarını açıklayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Çocuk Gelişimi-II dersi, kişilik gelişimi, kişilik gelişim kuramları, kişilik gelişimi kuramcıları (Freud ve Ericson), duygusal gelişim, sosyal gelişim, ahlak gelişimi ve Kholberg, ahlak gelişimi kuramcıları, benlik gelişimi (Hümanistlik Yaklaşım), Maslow ihtiyaçlar hiyerarşisi, cinsel gelişim ve mahremiyet eğitimi gibi konuları içerir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme | ||
2 | Kişilik Gelişimi ve Kişilik Gelişim Kuramları (Freud ve Ericson) | ||
3 | Kişilik Gelişimi Kuramcıları | ||
4 | Duygusal Gelişim | ||
5 | Sosyal gelişim | ||
6 | Ahlak gelişimi ve Kholberg | ||
7 | Ahlak Gelişimi Kuramcıları | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Benlik Gelişimi (Hümanistlik Yaklaşım) | ||
10 | Benlik Gelişimi (Hümanistlik Yaklaşım) | ||
11 | Maslow ihtiyaçlar hiyerarşisi | ||
12 | Mahremiyet eğitimi | ||
13 | Cinsel eğitimi | ||
14 | Cinsel eğitimi | ||
15 | Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
1.Bayhan, Pınar; Artan, İsmihan. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa Yayınları, İstanbul 2.Berk, Laura B. (2013). Dönmez Ali. (Çev. Ed.)Çocuk Gelişimi. İmge Kitabevi Yayınları, Ankara 3.Senemoğlu, Nuray. (2005). Gelişim Öğrenme ve Öğretim (Kuramdan Uygulamaya). Gazi Kitabevi, Ankara 4.Koca, Elif. (2006). Çocuğunuzu Ne Kadar Tanıyorsunuz?.GOA Yayınları, İstanbul. 5. Ders sunumları.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat) | 89 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |