Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
COG-106 | ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI | Ders | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu ders ile öğrencilere çocuk ruh sağlığı ve psikolojisi alanında bilgi ve beceri kazandırılması hedeflenmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi Banu TEPE
1 | Çocuğun gelişimini tanımlayabilme |
2 | Çocukların duygusal, sosyal, cinsel ve bedensel gelişimlerini açıklayabilme. |
3 | Çocuklarda uyum ve davranış sorunlarının kaynaklarını tanımlayabilme. |
4 | Çocuklarda duygu ve davranım sorunlarını analiz edebileceklerdir. |
5 | Çocuklarda dengeli kişilik oluşturma konusunda rehberlik edebilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu derste, Dünya'da ve ülkemizde çocuk ruh sağlığının tarihsel gelişimi, gelişim ve gelişim ile ilişkili kavramlar, kişilik ve benlik özellikleri, güdüler ve duyular, duyum ve algı, savunma mekanizmaları, çocuklarda benlik ve kişilik gelişimi, çocukları tanıma teknikleri, çocukluk dönemindeki ruhsal sorunlar, çocuklardaki duygu ve davranım sorunları, özel sorunları olan çocuklar, sosyal becerilerin geliştirilmesi, problem çözme becerilerinin geliştirilmesi gibi konuları içermektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme. | ||
2 | Gelişim ile ilişkili kavramlar | ||
3 | Ruh sağlığının Dünya'da ve Türkiye'deki tarihsel gelişimi Ruh sağlığı ile ilişkili kavramlar | ||
4 | Çocuk ruh sağlığını etkileyen etmenler | ||
5 | Anne-baba tutumları | ||
6 | Savunma mekanizmaları | ||
7 | Çocuklarda gelişim dönemlerine özgü sorunlar | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Çocuklarda uyum ve davranış problemlerine neden olan etmenler Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler | ||
10 | Çocuklarda görülen davranış ve uyum problemleri | ||
11 | Çocuklarda görülen davranış ve uyum problemleri | ||
12 | Çocukların yaşadığı özel durumların ruh sağlığına etkisi (hastalık, ölüm, üvey anne-baba, boşanma) | ||
13 | Çocuklarda örneklendirilimiş uyum ve davranış problemlerinin incelenmesi | ||
14 | Çocuklarda ruh sağlığını korumaya yönelik öneriler (Aile-öğretmen) | ||
15 | Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Cüceloğlu, D. (1991). İnsan ve Davranışı. Remzi Kitapevi Dökmen , Ü. (1994) İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Kitapevi. Yavuzer, H. (1994). Çocuk Psikolojisi, Remzi Kitapevi. Barbaroğlu, A. 2011. Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı, Vize yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 65 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 3 | 5 | 5 | 3 | 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 5 | 3 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 |