GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
COG-106 ÇOCUK PSİKOLOJİSİ VE RUH SAĞLIĞI Ders 1 2 2,00

Önlisans


Türkçe


Bu ders ile öğrencilere çocuk ruh sağlığı ve psikolojisi alanında bilgi ve beceri kazandırılması hedeflenmektedir.


Dr. Öğr. Üyesi Banu TEPE


1 Çocuğun gelişimini tanımlayabilme
2 Çocukların duygusal, sosyal, cinsel ve bedensel gelişimlerini açıklayabilme.
3 Çocuklarda uyum ve davranış sorunlarının kaynaklarını tanımlayabilme.
4 Çocuklarda duygu ve davranım sorunlarını analiz edebileceklerdir.
5 Çocuklarda dengeli kişilik oluşturma konusunda rehberlik edebilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu derste, Dünya'da ve ülkemizde çocuk ruh sağlığının tarihsel gelişimi, gelişim ve gelişim ile ilişkili kavramlar, kişilik ve benlik özellikleri, güdüler ve duyular, duyum ve algı, savunma mekanizmaları, çocuklarda benlik ve kişilik gelişimi, çocukları tanıma teknikleri, çocukluk dönemindeki ruhsal sorunlar, çocuklardaki duygu ve davranım sorunları, özel sorunları olan çocuklar, sosyal becerilerin geliştirilmesi, problem çözme becerilerinin geliştirilmesi gibi konuları içermektedir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme.
2 Gelişim ile ilişkili kavramlar
3 Ruh sağlığının Dünya'da ve Türkiye'deki tarihsel gelişimi Ruh sağlığı ile ilişkili kavramlar
4 Çocuk ruh sağlığını etkileyen etmenler
5 Anne-baba tutumları
6 Savunma mekanizmaları
7 Çocuklarda gelişim dönemlerine özgü sorunlar
8 Ara sınav
9 Çocuklarda uyum ve davranış problemlerine neden olan etmenler Çocukları tanımada kullanılabilecek teknikler
10 Çocuklarda görülen davranış ve uyum problemleri
11 Çocuklarda görülen davranış ve uyum problemleri
12 Çocukların yaşadığı özel durumların ruh sağlığına etkisi (hastalık, ölüm, üvey anne-baba, boşanma)
13 Çocuklarda örneklendirilimiş uyum ve davranış problemlerinin incelenmesi
14 Çocuklarda ruh sağlığını korumaya yönelik öneriler (Aile-öğretmen)
15 Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Cüceloğlu, D. (1991). İnsan ve Davranışı. Remzi Kitapevi Dökmen , Ü. (1994) İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Kitapevi. Yavuzer, H. (1994). Çocuk Psikolojisi, Remzi Kitapevi. Barbaroğlu, A. 2011. Çocuk Psikolojisi ve Ruh Sağlığı, Vize yayıncılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 7 7
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 1 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 1 7
Toplam İş Yükü (saat) 65

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 3 5 5 3 1 5 5 4 5 2 5 3 4
ÖÇ 2 3 5 5 3 1 5 5 5 5 2 5 4 5
ÖÇ 3 5 5 5 3 1 5 5 5 5 3 5 4 5
ÖÇ 4 5 5 5 3 1 5 5 5 5 2 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 3 1 5 5 5 5 2 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek