Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
COG-217 | KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ | Ders | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersi alan öğrenciler , genel eğitim sınıflarına devam eden özel eğitim gereksinimi olan öğrencilerin öğrenme özelliklerini kavrayabilecekler, okulu kaynaştırma eğitimine hazırlama stratejilerini ve etkin eğitim için kullanılması gereken öğretim yöntemlerini tanımlayabilecekler ve uygulama örnekleri geliştirebileceklerdir.
Dr. Öğr. Üyesi Banu TEPE
1 | Türkiye'de ve Dünya'da kaynaştırma eğitiminin tarihsel gelişimini açıklayabilme |
2 | Kaynaştırma eğitiminden önce, sırasında ve sonrasında yapılması gerekenleri açıklayabilme. |
3 | Kaynaştırma eğitimi için değerlendirme süreçlerini açıklayabilme. |
4 | Kaynaştırma eğitimi ile ilgili terim ve kavramları tanımlayabilme. |
5 | Kaynaştırma eğitiminde kullanılan yöntem ve tekniklerini uygulayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kaynaştırma Eğitiminin tanımı, Dünya'da ve ülkemizdeki tarihsel gelişimi, kaynaştırma modelleri ve çeşitleri, kaynaştırmayı etkileyen unsurlar, yararları (tipik gelişim gösteren çocuk ve ailesi, özel gereksinimli çocuk ve ailesi ile öğretmenlere), kaynaştırma ekibi, kaynaştırma eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler, kaynaştırmada öğretim ortamının düzenlenmesi, kaynaştırma uygulamaları, kaynaştırmada davranış problemlerinin üstesinden gelme, özel gereksinim türleri ve kaynaştırma, Özel Eğitim Mevzuatı
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme | ||
2 | Kaynaştırma eğitiminin önemi, ilişkili kavramlar | ||
3 | Türkiye'de ve Dünya'da Kaynaştırma Eğitiminin Tarihçesi | ||
4 | Kaynaştırma eğitimi uygulama modelleri Destek eğitim hizmetleri | ||
5 | Kaynaştırma eğitiminin başarısını etkileyen etmenler | ||
6 | Kaynaştırma eğitiminin yararları (özel gereksinimli çocuk ve ailesi, tipik gelişim gösteren çocuk ve ailesi, öğretmen ve okul personelleri) | ||
7 | Kaynaştırma Eğitiminde Kullanılan Yöntem ve Teknikler-I | ||
8 | Ara Sınav Haftası | ||
9 | Çocukların kaynaştırma programına kabul sürec (Değerlendirme- ilk belirleme- gönderme öncesi süreç- gönderme süreci- ayrıntılı değerlendirme süreci- özel eğitim hizmetleri için uygunluğa karar verme- BEP hazırlama) | ||
10 | Kaynaştırma Öğrencileri(Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Özellikleri) ve Eğitim Süreci | ||
11 | Kaynaştırma Eğitiminde Oluşabilecek Davranış Problemleri Türkiye'de Özel Eğitim Mevzuatının İncelenmesi | ||
12 | Kaynaştırma Eğitim Sürecinin Planlanması ve öğretimin uyarlanması | ||
13 | Kaynaştırma Öğrencileri (Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Özellikleri) ve Eğitim Süreci | ||
14 | Kaynaştırma Öğrencileri (Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Özellikleri) ve Eğitim Süreci | ||
15 | Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim | ||
16 | Yarıyıl sonu sınavı |
BATU, S. & KIRCAALİ İFTAR, G. (2016). "Kaynaştırma". Kök Yayıncılık SUCUOĞLU, B. & KARGIN, T. (2008). "İlköğretim'de Kaynaştırma Uygulamaları". Kök Yayıncılık Ders Sunuları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Okuma | 4 | 7 | 28 |
Toplam İş Yükü (saat) | 93 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 2 | 5 | 5 | 2 | 1 | 4 | 3 | 2 | 5 | 1 | 5 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 2 | 5 | 5 | 2 | 1 | 5 | 3 | 2 | 5 | 1 | 5 | 4 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 5 | 5 | 2 | 1 | 5 | 4 | 2 | 5 | 1 | 5 | 5 | 3 |
ÖÇ 4 | 2 | 5 | 5 | 2 | 1 | 4 | 3 | 2 | 5 | 1 | 5 | 2 | 3 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 3 |