Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
COG-110 | AİLE EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu ders ile öğrencilere aile eğitiminin önemi ve amaçları, aile eğitimi modelleri, dünyada aile eğitim çalışmalarına ilişkin örnekler, aile eğitim programlarının hazırlanması/uygulanması ve değerlendirilmesi, aile eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler, erken çocukluk döneminde aile katılım çalışmaları kapsamında ailenin eğitime katılımı ile ilgili yeterlilikler kazandırmaktır.
Öğr. Gör. Sibel AYDIN
1 | Aile kavramının tanımını yapabilme ve aile türlerini sınıflandırabilme |
2 | Erken çocukluk eğitiminde aile eğitimi ve aile katılımı ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme |
3 | Türkiye’de ve Dünya'da aileye yönelik geliştirilen eğitim programları ve modelleri tanımlayabilme |
4 | Erken çocukluk eğitiminde toplumsal bilinç oluşturmada etkili okul-aile-çevre katılımını kolaylaştırıcı yaklaşım ve tutumları ilişkilendirebilme |
5 | Erken çocukluk eğitiminde aile katılımının önemini açıklayabilme |
6 | Ebeveyn haklarını ve bu hakların çocuğun eğitimi, sağlığı ve gelişimi üzerindeki etkilerini açıklayabilme |
7 | Okul öncesi dönem çocuğa sahip aileler için hazırlanan eğitim programını analiz edebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders kapsamında; anne baba eğitimi, aile katılımı, anne babaların çocuk gelişimi ile ilgili bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi, ebeveynlerin desteklenmesi gereken alanlar, anne-babalara yönelik eğitim programlarının planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi gibi konulara yer verilmiştir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme | ||
2 | Ailenin tanımı, farklı aile modelleri | ||
3 | Aile eğitiminin önemi, amaçları ve ilkeleri | ||
4 | Aile eğitiminin tarihsel gelişim süreci | ||
5 | Aile katılımı tanımı, önemi ve amaçları | ||
6 | Tarihsel süreçte değişen aile ve dinamikleri | ||
7 | Dünyada ve Türkiye de uygulanan aile eğitim programları | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Okul öncesi eğitimde aile eğitiminin yararları | ||
10 | Okul öncesi eğitimde aile katılımının önemi, ilkeleri ve yararları | ||
11 | Aile eğitimi ve katılımı stratejileri | ||
12 | Aile eğitimi programı planlama, uygulama ve değerlendirme | ||
13 | Aile eğitim programı planlama, uygulama ve değerlendirme | ||
14 | Aile katılımı programı planlama, uygulama ve değerlendirme | ||
15 | Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim | ||
16 | Yarıyıl sonu sınavı |
Temel, F.(Ed.).(2013). Aile eğitimi ve erken çocukluk döneminde aile katılım çalışmaları. Anı Yayıncılık Aktaş Arnas, Y. (2011). Aile Eğitimi ve Okul Öncesinde Aile Katılımı. Vize Yayıncılık, Ankara. Çağdaş, A. ve Şahin Seçer, Z. (2006). Anne Baba Eğitimi. Kök Yayıncılık, Ankara. Güler, T. (2010). Anne-Baba Eğitimi. Pegem Akademi, Ankara. Ders sunumları Ders sunuları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat) | 86 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 2 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | |||
ÖÇ 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 2 | 4 | 5 | 2 | |||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | |||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |