Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
COG-112 | ÇOCUK EDEBİYATI VE MEDYA | Ders | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Çocuk edebiyatının tarihsel gelişimini, türlerini, özelliklerini ve çocukların gelişimine olan katkılarını inceleyerek öğrencilerin bu alanda derinlemesine bilgi sahibi olmalarını sağlamak. Öğrencilerin çocuk kitaplarını değerlendirme ve çocuklara uygun kitap seçme becerilerini geliştirmektir.
Öğr. Gör. Ender USTA
1 | Çocuk edebiyatının çocukların gelişimine, hayal gücüne ve dil becerilerine olan katkısını açıklayabilme |
2 | Çocuk edebiyatı türlerini ve özelliklerini ayırt edebilme |
3 | Çocuk kitabının yapısal elemanlarını analiz edebilme ve konu, karakter, olay örgüsü, dil, üslup gibi elemanları inceleyerek bir kitabı değerlendirebilme |
4 | Çocuk edebiyatının tarihsel gelişimini ve güncel trendlerini takip edebilme ve çocuk edebiyatının geçmişten günümüze nasıl değiştiğini ve güncel konulara nasıl yaklaştığını analiz edebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders, çocuk edebiyatının temel kavramlarından başlayarak, farklı türlerini, yazarlarını ve çocukların gelişimine etkilerini kapsamlı bir şekilde ele almaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme | ||
2 | Çocuk edebiyatı ve kaynakları | ||
3 | İçerik bakımından çocuk edebiyatı | ||
4 | Okyucu zümre bakımından çocuk kitapları ve dönemler | ||
5 | Çocuk edebiyatı türleri | ||
6 | Çocuk edebiyatınfda bulunması gereken özellikler | ||
7 | Hikaye öncesi etkinlikler ve hikaye anlatma | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Medya ve görsel yayın türleri | ||
10 | Çocuk edebiyatı ürünlerinde bulunması gereken nitelikler | ||
11 | Çocuk edebiyatı ürünlerinde içerik açısından bulunması gereken özellikler | ||
12 | Dünyada ve türkiye’de çocuk edebiyatının tarihsel gelişimi | ||
13 | Çocuk edebiyatı alanında bazı yazar ve yapıtlar | ||
14 | Çocuk edebiyatına katkıda bulunan diğer isimler, yapıtlar | ||
15 | Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Çocuk Edebiyatı, Editör Prof. Dr. Mübeccel Gönen Eğiten Kitap Yayınları, Ankara 2017. Çocuk Edebiyatı, Fahri Temizyürek Namık Kemal Şahbaz, Zeki Gürel Pegem Akademi Yayıncılık Ankara 2016
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 58 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |