GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TUR-101 TÜRK DİLİ-I Ders 1 1 2,00

Önlisans


Türkçe


Türk Dili dersinin amacı, bu dersi alan her gence, ana dilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavratabilmek; dil-düşünce bağlantısı açısından, yazılı ve sözlü ifade vasıtası olarak, Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırabilmek; öğretimde birleştirici bir dili hâkim kılmak ve ana dili şuuruna sahip gençler yetiştirmektir.


Öğr. Gör. Nazlı ESER AYDIN


1 Dil ile kültürün bağlantısını ve önemini açıklar
2 Türk dilinin tarihi gelişimini bilir
3 Sözlü ve yazılı anlatımda sözcüklerin işlevinin farkında olur
4 Türkçe cümlelerde doğru söz diziminin önemini bilir
5 Duygu ve düşüncelerini yazarak ve konuşarak açık bir biçimde ifade eder
6 İmla ve noktalama kurallarını bilir
7 Türkçenin yapı özelliklerini bilir
8 Bilimsel, yaratıcı, sorgulayıcı, yorumlayıcı ve yapıcı düşünme alışkanlığı gösterir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Dilin tanımı, dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi, dil-kültür münasebeti, Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri, Türk dilinin gelişmesi ve tarihi devreleri, Türk dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları, Türkçenin ses özellikleri ve ses bilgisi ile ilgili kurallar, Türkiye Türkçesindeki ses olayları, imla kuralları ve uygulaması, noktalama işaretleri ve uygulaması, Türkçenin yapı özellikleri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dilin tanımı, dilin sosyal bir kurum olarak millet hayatındaki yeri ve önemi, dil-kültür münasebeti.
2 Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri
3 Türk dilinin gelişmesi ve tarihi devreleri
4 Türk dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları
5 Türkçenin ses özellikleri ve ses bilgisi ile ilgili kurallar
6 Türkçenin ses özellikleri ve ses bilgisi ile ilgili kurallar
7 Türkiye Türkçesindeki ses olayları
8 Ara sınav
9 İmla kuralları ve uygulaması.
10 İmla kuralları ve uygulaması.
11 İmla kuralları ve uygulaması.
12 Noktalama işaretleri ve uygulaması
13 Noktalama işaretleri ve uygulaması
14 Türkçenin yapı özellikleri
15 Türkçenin yapı özellikleri
16 Final sınavı

Doç.Dr. İsmet Emre (Editör), Üniversiteler İçin Türk Dili ve Kompozisyon Bilgisi, Anı Yayıncılık, Ankara, 2008. Zeynep Korkmaz, İsmail Parlatır, Ahmet B. Ercilasun, Hamza Zülfikar, Tuncer Gülensoy, Necat Birinci, Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2001. Nurettin Demir, Emine Yılmaz, Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2009.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 8 2 16
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 1 1
ÖÇ 2 1 1
ÖÇ 3 1 1
ÖÇ 4 1 1
ÖÇ 5 1 1
ÖÇ 6 1 1
ÖÇ 7 1 1
ÖÇ 8 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek