Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
COG-120 | ÇOCUK HAKLARI VE KORUMA | Ders | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Öğrencilerin çocuk hakları konusunda farkındalıklarını artırmak, çocukların temel haklarını ve bu hakların önemini anlamalarını sağlamak. Çocuklara yönelik şiddet, ihmal ve istismar gibi durumları tanımalarını ve bu konuda duyarlı bireyler olmalarını sağlamaktır.
Öğr. Gör. Ender USTA
1 | Çocuk hakları kavramını anlayabilme, çocuk haklarının tarihsel gelişimini, uluslararası sözleşmeleri ve Türkiye'deki yasal düzenlemeleri açıklayabilme |
2 | Çocuk haklarının temel ilkelerini bilme, yaşam hakkı, gelişim hakkı, korunma hakkı ve katılım hakkı gibi temel hakları sıralayabilme ve açıklayabilme |
3 | Çocuklara yönelik şiddet, ihmal ve istismar türlerini tanımlayabilme ve farklı türdeki istismarları (fiziksel, cinsel, duygusal, ihmal, siber zorbalık vb.) örneklerle açıklayabilme |
4 | Aile, okul ve toplumda çocuk haklarının korunması için alınacak önlemleri açıklayabilme ve farklı sosyal çevrelerde çocuk haklarının korunması için bireysel ve toplumsal sorumlulukları alabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğrenciler bu ders sayesinde çocuk haklarının tarihsel gelişimini, temel ilkelerini ve güncel sorunlarını öğrenecek, çocuklara yönelik şiddet, ihmal ve istismar gibi konularda farkındalık kazanacaktır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme | ||
2 | Çocuk Hukuku ve çocuk hakları kavramları | ||
3 | Çocuk Hakları Sözleşmesi ve Çocuk hakları | ||
4 | Toplumda çocuk hakları eğitimi | ||
5 | Çocuğun hukuki kimlik bilgileri | ||
6 | Evlat edinme ve çocuğun kişisel haklarının korunması | ||
7 | Çocuğun anayasal temel hakları | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Çocuk hakları ve insan hakları Ülkemizdeki yasalar | ||
10 | Türkiye’de başlıca çocuk refahı sorunları | ||
11 | İhmal ve İstismar | ||
12 | Özel olarak korunması gereken çocukların hakları Sosyal yardım ve sosyal hizmet kavramları | ||
13 | Çalışan çocukların hakları Çocuk ve genç işçiliği sorunu | ||
14 | Çocuğun Hakları ve Korunması Konusunda İşbirliği Planlama | ||
15 | Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Prof. Dr. Emine Akyüz Çocuk Hukuku Çocukların Hakları ve Korunması, Pegem Akademi Yayıncılık Ankara 2012. Editör S. Sunay Yıldırım Doğru Çocuk Hakları ve Koruma Aile Refahı ve Koruma, Eğiten Kitap Yayınları Ankara 2015 Ders notları/sunumları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 58 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |