GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
COG-122 OKUL ÖNCESİNDE DEĞERLER EĞİTİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 2,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin amacı değerler eğitimiyle ilgili temel kavram, kuram ve sorunları incelemek ve öğretmen adaylarının okul öncesi dönem eğitimi ve gelişiminde değerler eğitimine yönelik farkındalığını artırmaktır.


Doç. Dr. Gülüzar EYMUR


1 Öğrenciler temel evrensel değerleri belirler ve tanımlar.
2 Öğrenciler okul öncesi eğitimde temel evrensel değerlerin ve eğitiminin önemini bilir
3 Öğrenciler okul öncesi çocuğu için evrensel değerler eğitimine yönelik evde, ve okulda uygulanmak üzere etkinlikler geliştirir.

Birinci Öğretim


-


-


Temel evrensel değerlerin belirlenmesi ve tanımlanması, temel evrensel değerler eğitimi, ahlak gelişimi, kişilik gelişimi, okul öncesi dönemde evrensel değerler eğitimi, temel evrensel değerler eğitiminde eğitimcilerin rolleri, ebeveynler v evrensel değerler, dünyada uygulanan değerler-kişilik -karakter eğitimi programları


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanı ve değerlendirmenin tanımı ve önemi
2 Tanı ve değerlendirmede etkili olan etmenler
3 Değerlendirmede aile işbirliği
4 Gözlem
5 Gözlem
6 Ölçüm ile ilgili temel kavramları kullanma
7 Standart gelişimsel ölçüm araçları
8 Ara sınav
9 Alternatif değerlendirme yöntemleri
10 Kayıt tutma, raporlaştırma, aile ve diğer kişilerle paylaşma
11 Okul öncesinde değerlendirme sorunları
12 Çocuk gözlem sunumları
13 Çocuk gözlem sunumları
14 Çocuk gözlem sunumları
15 Çocuk gözlem sunumları
16 Dönem Sonu Sınavı

Schiller, P. Bryant,T. (1998) The Values Book, Bestwille: Gryphon Hause, Maryland. Tillman, D., Hsu, D. (2000) Living Values Activities For Children Ages 3-7, Deerfield Beach, Florida: Health Communication Inc. Balat, Uyanık, G., Dağal, Balaban, A., (2006) Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi Etkinlikleri, Ankara: Kök Yayıncılık. Dilmaç, B., İncanca Değerler Eğitimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Pighin G. (2005) Çocuklara Değer Aktarımı, (Kinder Werte geben-aber wie?) Çev. Ali Yaşar Gök. İzmir: İlya Yayınevi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

-


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Bütünleme Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Toplam İş Yükü (saat) 62

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 5 5
ÖÇ 2 5 5
ÖÇ 3 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek