Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
COG-122 | OKUL ÖNCESİNDE DEĞERLER EĞİTİMİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı değerler eğitimiyle ilgili temel kavram, kuram ve sorunları incelemek ve öğretmen adaylarının okul öncesi dönem eğitimi ve gelişiminde değerler eğitimine yönelik farkındalığını artırmaktır.
Doç. Dr. Gülüzar EYMUR
1 | Öğrenciler temel evrensel değerleri belirler ve tanımlar. |
2 | Öğrenciler okul öncesi eğitimde temel evrensel değerlerin ve eğitiminin önemini bilir |
3 | Öğrenciler okul öncesi çocuğu için evrensel değerler eğitimine yönelik evde, ve okulda uygulanmak üzere etkinlikler geliştirir. |
Birinci Öğretim
-
-
Temel evrensel değerlerin belirlenmesi ve tanımlanması, temel evrensel değerler eğitimi, ahlak gelişimi, kişilik gelişimi, okul öncesi dönemde evrensel değerler eğitimi, temel evrensel değerler eğitiminde eğitimcilerin rolleri, ebeveynler v evrensel değerler, dünyada uygulanan değerler-kişilik -karakter eğitimi programları
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanı ve değerlendirmenin tanımı ve önemi | ||
2 | Tanı ve değerlendirmede etkili olan etmenler | ||
3 | Değerlendirmede aile işbirliği | ||
4 | Gözlem | ||
5 | Gözlem | ||
6 | Ölçüm ile ilgili temel kavramları kullanma | ||
7 | Standart gelişimsel ölçüm araçları | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Alternatif değerlendirme yöntemleri | ||
10 | Kayıt tutma, raporlaştırma, aile ve diğer kişilerle paylaşma | ||
11 | Okul öncesinde değerlendirme sorunları | ||
12 | Çocuk gözlem sunumları | ||
13 | Çocuk gözlem sunumları | ||
14 | Çocuk gözlem sunumları | ||
15 | Çocuk gözlem sunumları | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
Schiller, P. Bryant,T. (1998) The Values Book, Bestwille: Gryphon Hause, Maryland. Tillman, D., Hsu, D. (2000) Living Values Activities For Children Ages 3-7, Deerfield Beach, Florida: Health Communication Inc. Balat, Uyanık, G., Dağal, Balaban, A., (2006) Okul Öncesi Dönemde Değerler Eğitimi Etkinlikleri, Ankara: Kök Yayıncılık. Dilmaç, B., İncanca Değerler Eğitimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Pighin G. (2005) Çocuklara Değer Aktarımı, (Kinder Werte geben-aber wie?) Çev. Ali Yaşar Gök. İzmir: İlya Yayınevi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 62 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 |