Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
COG-201 | ÇOCUK VE MÜZİK | Ders | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Bu derste öğrencilerin; çocuğun gelişimine uygun farklı müzik etkinliklerini planlamayı ve uygulamayı öğrenmesi amaçlanmaktadır.
Öğr. Gör. Ender USTA
1 | Müzik ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme |
2 | Müziğin çocuğun gelişimindeki yeri ve önemini açıklayabilme |
3 | Okul öncesinde şarkıları kullanarak etkinlikler planlayabilme |
4 | Okul öncesinde müzik etkinlikleri için ihtiyaç duyduğu çalgıları tasarlayabilme |
5 | Okul öncesinde çocuklara uygun farklı müzik etkinlikleri planlayabime, uygulayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders müzikle ilgili temel kavramlar, müziğin çocuk gelişimindeki yeri ve önemi, okul öncesi eğitimde müzik ve çalgılar, çalgı tasarımı ve orff yaklaşımı uygulamalarını içermektedir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme | ||
2 | Müziğin Tanımı | ||
3 | Erken Çocukluk Eğitiminde Müzik Etkinliğinin Yeri ve Önemi | ||
4 | Erken Çocukluk Eğitiminde Müzik Etkinliğinin Çocuğun Gelişimine Olan Etkileri | ||
5 | Müzik Etkinliği Çeşitleri | ||
6 | Müzik Etkinliklerinin Özelliklerine Uygun Ritim Araçları ve Özellikleri | ||
7 | Müzik Etkinliklerinin Özelliklerine Uygun Ritim Araçları ve Özellikleri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Müzik Etkinliklerinin Planlanmasında Dikkat Edilecek Noktalar | ||
10 | Müzik Etkinliklerini Planlama ve Uygulama | ||
11 | Müzik Etkinlikleri Araştırmada Başvurulacak Kaynakları Sıralama | ||
12 | Müzik Etkinlikleri Araştırmada Başvurulacak Kaynakları Sıralama | ||
13 | Müzik Etkinlikleri Araştırmada Başvurulacak Kaynakları Sıralama | ||
14 | Müzik Albümü Oluşturma | ||
15 | Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Bilen S, Özevin B, Ucal Çanakay E. (2009) Orff Destekli Etkinliklerle Müzik Eğitimi, Müzik Eğitimi Yayınları. Öztürk A. (2008), Ömeroğlu E, Ersoy Ö, Fatma Tezel, Şahin F, Kandır A, Turla A. (2004) Müziğin Okul Öncesi Eğitimde Kullanılması, Kök Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 58 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |