Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
COG-206 | OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE FARKLI YAKLAŞIMLAR | Ders | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Dersin amacı, erken çocukluk eğitimci adaylarına program yaklaşım ve modellerini tanıtmak ve ülkemiz çocukları için geçerli olabilecek programların geliştirilmesine katkıda bulunabilmektir.
Öğr. Gör. Sibel AYDIN
1 | Okul öncesi eğitimde yaklaşım ve programları açıklayabilme |
2 | Okul öncesi eğitimde yaklaşım ve programları karşılaştırma ve uygulayabilme |
3 | Okul öncesi eğitimde yaklaşım ve programların eğitimdeki etkilerini tartışabilme |
4 | Okul öncesi eğitimde yaklaşım ve programlar ile ilgili düşünürleri bilebilme |
5 | Okul öncesi eğitime şekil veren teorileri tartışabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Ders kapsamında öğretilen Montessori, Bank Street, Reggio Emillia, High Scope ve Waldorf Yaklaşımlarının daha iyi özümlenebilmesi için grup çalışması yapılması planlanmaktadır. Öğrencilerden, grupça seçtikleri yaklaşımı yansıtan bir okul planlayıp maketini yapmaları istenmektedir. 14. haftada ise tasarladıkları maketi derste sunmaları ve bir rapor hazırlamaları talep edilmektedir. Hazırlanan maketin değerlendirme kriterleri ise 1. Kuramsal Uygunluk (20 Puan) Maket, Montessori, Bank Street, Reggio Emilia, High Scope ve Waldorf yaklaşımlarının temel ilkelerini doğru yansıtıyor mu? Her yaklaşımın ayırt edici özellikleri belirgin mi? 2. Görsel ve Mekansal Düzen (20 Puan) Maket, gerçekçi ve ölçeklendirilmiş bir öğrenme ortamı sunuyor mu? Öğrenme alanları (örn. oyun köşesi, sanat alanı, doğa alanı vb.) doğru şekilde temsil edilmiş mi? 3. Malzeme Kullanımı ve Estetik (15 Puan) Makette kullanılan malzemeler, temsil ettiği yaklaşıma uygun mu? (Örn. Waldorf için doğal materyaller, Montessori için duyusal materyaller) Renk, doku ve tasarım açısından göze hitap eden bir düzenleme var mı? 4. Yaratıcılık ve Özgünlük (15 Puan) Maket, özgün fikirler içeriyor mu? Bilinen eğitim ortamlarının sıradan kopyası mı, yoksa öğrenci tarafından yaratıcı yorumlar eklenmiş mi? 5. Fonksiyonellik ve Anlatım (15 Puan) Maket sadece görsel bir çalışma mı, yoksa içindeki unsurlar etkileşimli ve işlevsel mi? Açıklamalarla desteklenmiş mi (etiketler, bilgi kartları vb.)? 6. Sunum ve Açıklamalar (15 Puan) Sunum sırasında her eğitim yaklaşımı maket üzerinden açık ve anlaşılır şekilde anlatılıyor mu? Açıklamalar teorik bilgiyle destekleniyor mu? şeklinde planlanmış olup grup çalışması sonucunda sunulan maket üzerinden alınan puan 100 üzerinden bu kriterlere göre puanlanacaktır. Bu çalışmadan aldıkları puanlar ise yarı yıl içi etkinliklerin %25 'ini oluşturacaktır.
Okul Öncesi Eğitimde Farklı yaklaşımlar dersi, okul öncesi eğitimde Montessori, Reggio Emilia, Head Start yaklaşımının, Bank Street programının, Waldorf okulları, High/Scope yaklaşımının anlatılması gibi konuları içerir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme | ||
2 | Eğitimle ilgili önemli düşünürlerden; Rabelias, Montaigne, Ratke, Comenius, Locke, Fenelon, Rousseau hayatı ve görüşleri | ||
3 | Montessori’nin hayatı ve görüşleri | ||
4 | Montessori’nin görüşleri ile Montessori okullarının özellikleri | ||
5 | Montessori’nin eğitim yaklaşımı | ||
6 | Piaget'in hayatı ve görüşleri | ||
7 | Vygotsky'nin hayatı ve görüşleri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Okul öncesi eğitimde Bank Street programının anlatılması | ||
10 | Okul öncesi eğitimde High/Scope yaklaşımı | ||
11 | Okul öncesi eğitimde Reggio Emilia Yaklaşımı | ||
12 | Okul öncesi eğitimde Head Start programının anlatılması | ||
13 | Okul öncesi eğitimde Waldorf yaklaşımı | ||
14 | Ders kapsamında öğretilen Montessori, Bank Street, Reggio Emillia, High Scope ve Waldorf Yaklaşımlarını içeren okul maketlerinin gruplar tarafından sunulması | ||
15 | Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
1.Hedef yayıncılık Çocuk Gelişimi Ön Lisans kitap seti 2. Temel, F. (2019). Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar. Vize Yayınları, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 75 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 25 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 66 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 2 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 2 | ||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | |||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 4 | 2 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 |