Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
COG-209 | ÇOCUKTA SANAT VE YARATICILIK | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı; öğrencilere yaratıcılık, yaratıcılık süreçleri, yaratıcılığın kuramsal temelleri, yaratıcılığın bileşenleri, yaratıcılığa ait zihinsel süreçler, yaratıcılığı etkilen faktörler, yaratıcı problem çözme, yaratıcılığı engelleyen etmenler, erken çocuklukta alternatif eğitim yaklaşımları, sanat ve sanat eğitimi, çocuk resimlerinde gelişim aşamaları, erken çocukluk döneminde görsel sanat eğitimi çalışmaları ve müzik etkinliği hakkında bilgi vermektir.
Doç. Dr. Lütfiye ÖZALEMDAR
1 | Yaratıcılıkla ilgili temel kavramları açıklayabilme |
2 | Yaratıcılığın kuramsal temellerini açıklayabilme |
3 | Yaratıcılığın temel bileşenlerini açıklayabilme |
4 | Yaratıcılığa ait zihinsel süreçleri açıklayabilme |
5 | Yaratıcılığa etkileyen faktörleri açıklayabilme |
6 | Erken çocuklukta alternatif eğitim yaklaşımlarını tanımlayabilme |
7 | Yaratıcılıkla sanat arasındaki ilişkiyi açıklayabilme |
8 | Yaratıcılık ve sanat eğitiminin çocuk üzerindeki etkilerini değerlendirebilme |
9 | Çocuk resimlerinin özelliklerini açıklayabilme |
10 | Çocukların yaş ve gelişimine uygun sanat etkinlikleri tasarlayabilme |
Birinci Öğretim
-
-
Bu ders; yaratıcılık, yaratıcılık süreçleri, yaratıcılığın kuramsal temelleri, yaratıcılığın bileşenleri, yaratıcılığa ait zihinsel süreçler, yaratıcılığı etkilen faktörler, yaratıcı problem çözme, yaratıcılığı engelleyen etmenler, erken çocuklukta alternatif yaklaşımlar, sanat ve sanat eğitimi, çocuk resimlerinde gelişim aşamaları, erken çocukluk döneminde görsel sanat eğitimi çalışmaları ve müzik etkinliği konularını içerir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme | ||
2 | Yaratıcılık ve yaratıcılık süreçleri | ||
3 | Yaratıcılığın kuramsal temelleri | ||
4 | Yaratıcılığın kuramsal temelleri | ||
5 | Yaratıcılığın bileşenleri | ||
6 | Yaratıcılığa ait zihinsel süreçler | ||
7 | Yaratıcılığı etkileyen faktörler | ||
8 | Yaratıcılığı engelleyen etmenler | ||
9 | Erken çocuklukta alternatif eğitim yaklaşımları | ||
10 | Ara Sınav | ||
11 | Sanat ve sanat eğitimi | ||
12 | Çocuk resimlerinde gelişim aşamaları | ||
13 | Erken çocukluk döneminde görsel sanat eğitimi çalışmaları | ||
14 | Erken çocukluk döneminde görsel sanat eğitimi çalışmaları | ||
15 | Müzik etkinliği | ||
16 | Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirme ve geri bildirim | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
1. Sunumlar 2. Çetin, Z. ve Koyuncuoğlu, B. (2013). İz bırakmak çocuk sanat ve yaratıcılık. Vize Yayıncılık 3. Çatmak, A. ve Geçmiş, H. (2018). Çocukta sanat ve yaratıcılık. Vize Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 58 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 8 | 5 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 9 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 10 | 5 | 4 |