Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
COG-212 | ÇOCUK ANİMATÖRLÜĞÜ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu ders ile 0-18 yaş arası çocuklarına yönelik animasyon etkinlikleri planlama, hazırlama ve uygulayabilme becerisini kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dr. Öğr. Üyesi Banu TEPE
1 | Çocuk animatörlüğü etkinliklerini tanımlayabilme |
2 | Animasyon etkinliklerini çocukların gelişim alanlarına uygun olarak hazırlayabilme |
3 | Okul öncesi eğitimde animasyon etkinliklerini uygulayabilme. |
4 | Animasyon etkinliklerini uygulama alanlarına göre organize edebilme. |
5 | Çocuklara yönelik animasyon etkinlik dosyasını oluşturabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Çocuk animatörlüğü dersi kapsamında öğretilen çocuk animatörlüğü etkinliklerinin (cam boyama, yüz boyama, yumurta boyama, taş boyama, maske yapımı, seramik çalışmaları, baskı teknikleri vb.) değerlendirilmesine yönelik kriterler ve puanlama aşağıdaki gibi belirlenmiştir. Bu kriterler ara sınav notunun %60'ını oluşturacak ve bu oranın %80’nini temsil edecektir. Her Bir Çocuk Animatörlüğü Etkinliğinin Değerlendirme Kriterleri ve Puan Dağılımı: 1. Yaratıcılık ve Özgünlük (20 Puan) Çalışmanın özgün ve yaratıcı fikirler içermesi. Etkinliğin çocukların ilgisini çekecek şekilde tasarlanması. 2. Teknik Beceri ve Uygulama Kalitesi (20 Puan) Boyama, kesme, yapıştırma, şekillendirme gibi tekniklerin doğru uygulanması. Malzemelerin etkili ve temiz bir şekilde kullanılması. 3. Estetik ve Görsel Sunum (20 Puan) Çalışmanın renk uyumu, kompozisyon ve genel görünümü Ürünün çocuklar için ilgi çekici ve eğlenceli bir tasarıma sahip olması. 4. Zaman Yönetimi ve Çalışma Disiplini (10 Puan) Etkinliğin belirlenen süre içerisinde tamamlanması. Öğrencinin ders sürecinde disiplinli ve planlı çalışması. 5. Malzeme Kullanımı ve Çevre Bilinci (10 Puan) Malzemelerin ekonomik ve çevre dostu bir şekilde kullanılması. Atık malzemelerin değerlendirilmesi veya geri dönüşüm bilincini yansıtması 6. Çocukların Gelişimine Katkı (20 Puan) o Etkinliğin çocukların bütün gelişim alanlarına, hayal güçlerine ve yaratıcılıklarına katkı sağlayacak nitelikte olması. Puanlama: • Her bir etkinlik (cam boyama, yüz boyama, yumurta boyama, taş boyama, maske, seramik, baskı vb.) yukarıdaki kriterlere göre ayrı ayrı değerlendirilecektir. • Her etkinlik maksimum 100 puan üzerinden değerlendirme yapılacaktır. • Tüm etkinliklerin puan ortalaması alınarak, ara sınav notunun %60'ının %80'ni hesaplanacaktır. Örnek Puanlama: • Bir öğrenci, cam boyama etkinliğinden 85, yüz boyama etkinliğinden 90, taş boyama etkinliğinden 80 puan almışsa, bu etkinliklerin ortalaması (85 + 90 + 80) / 3 = 85 olacaktır. • Bu puan, ara sınav notunun %60'ının %80'ni oluşturacaktır. Bu kriterler, öğrencilerin hem teknik becerilerini hem de yaratıcılıklarını ölçmeyi hedeflemektedir. Ayrıca, çocukların gelişimine katkı sağlayacak nitelikte ürünler ortaya çıkarmaları teşvik edilmektedir.
Çocuk Animatörlüğünün tanımı ve önemi, Animasyonun çocuğun gelişimindeki yeri ve önemi, çocuklara yönelik animasyon etkinlikleri, Okul öncesi eğitimde animasyonun yeri ve önemi, Animasyon etkinliklerinde kullanılan araç gereç, ekipmanlar, Animasyon ile ilişkili kavramlar, çocuk animatörünün sahip olması gereken mesleki özellikler, Animasyon organizasyonlarında yapılan etkinlik türleri, Yüz boyama, Kostüm tasarlama, taş- yumurta boyama, cam, seramik ürünlerin tasarımı, maske vb. etkinlikleri uygulama, çocuklara özel animasyon etkinlikleri hazırlama, Animasyon etkinliklerini uygulama ve uygulama sürecini değerlendirme.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme | ||
2 | Animasyon tanımı, önemi ve ilişkili kavramlar | ||
3 | Çocuk Animatörlüğü Faaliyet Alanları | ||
4 | Çocuk Animatörünün Sahip Olması Gereken Özellikler | ||
5 | Animasyon Etkinliklerinin Özellikleri-Animasyonun Çocukların Bilişsel, Sosyo-duygusal, Dil ve Psiko-motor gelişimlerine olan katkıları | ||
6 | Çocuk Animatörlüğü Etkinlik Türleri ve Uygulama Şekilleri | ||
7 | Yüz Boyama- Kostüm gibi Animasyon etkinliklerinin Anlatımı ve Örnek İnceleme | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Maske Tasarımı ve Uygulanması | ||
10 | Yüz Boyama Etkinliği Uygulaması | ||
11 | Taş - Yumurta Boyama tasarımı ve uygulaması | ||
12 | Seramik Hamurundan Ürün Tasarımı ve Uygulanması | ||
13 | Cam Ürün Tasarımı ve Ürün Geliştirme | ||
14 | Farklı Materyalleri Kullanarak Ürün Tasarımı ve Uygulanması | ||
15 | Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Çocuk Animatörlüğü- MEGEP Özer D. (2006). Animasyon . Kök yayıncılık Öğretim Elemanı Ders Notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 |
Proje Hazırlama | 1 | 80 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Rapor Sunma | 7 | 2 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 65 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 3 | 5 | 5 | 3 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 4 | 5 | 1 |
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 2 | 1 | 3 | 4 | 3 | 3 | 1 | 5 | 5 | 3 |
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 2 | 1 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 5 | 5 | 1 |
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 1 | 2 | 1 | 4 | 3 | 1 | 5 | 1 | 1 |