GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
COG-126 ÇOCUK GELİŞİMİ UYGULAMALARI I Ders 1 2 4,00

Önlisans


Türkçe


Öğrencilerin okul öncesi öğretmenliği mesleği ile ilgili bilgi ve deneyimlerini desteklemek ve öğrencilere edindikleri bilgileri uygulama fırsatı sunmaktır. Öğrencilerin okul öncesi eğitim programlarına yönelik farkındalık geliştirmelerini, programın öğeleri, ilke ve standartları, aile katılımı özellikleri, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçleri konusunda bilgi sahibi olmalarını, çocukların öğrenmelerini kolaylaştıracak yöntem ve materyal seçme becerisini kazanmalarını sağlamaktır.


Öğr. Gör. Sibel AYDIN & Dr. Öğr. Üyesi Banu TEPE


1 Okul öncesi eğitim programının özelliklerini, içeriğini açıklayabilme.
2 Çocukların gelişim özelliklerini ve ihtiyaçlarını belirleyebilme.
3 Uygulama sırasında sınıf yönetimi prosedürlerini uygulayabilme.
4 Bilgi ve becerilerini, uygulamada ortaya çıkan sorunların çözümünde kullanabilme.

Birinci Öğretim


Çocuk Gelişimi Uygulamaları I'i alabilmesi için öğrencinin ön koşullu ders olan Çocuk Beslenmesi dersi ile İş Sağlığı ve Güvenliği dersinde başarılı olması gerekmektedir.


Bu ders teorik bilgi edinme, gözlem ve pratik yapma içermektedir.


Okul öncesi eğitim programının özellikleri, programın dayandığı gelişim kuramları, okul öncesi eğitim programına uygun eğitim akışı, eğitim etkinliklerine katılım, uygulama okullarında pratik yaparak mesleki deneyime sahip olmak.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme.
2 Okul öncesi eğitim ve gözlem teknikleri Alan uygulaması ve pratik çalışmalar
3 Okul öncesi eğitim ve gözlem teknikleri Alan uygulaması ve pratik çalışmalar
4 Okul öncesi eğitim süreci ve gözlem teknikleri Alan uygulaması ve pratik çalışmalar
5 Okul öncesi eğitim süreci ve gözlem teknikleri Alan uygulaması ve pratik çalışmalar
6 Okul öncesi eğitim süreci ve gözlem teknikleri Alan uygulaması ve pratik çalışmalar
7 Okul öncesi eğitim süreci ve gözlem teknikleri Alan uygulaması ve pratik çalışmalar
8 Ara sınav
9 Okul öncesi eğitim etkinliklerini planlama ve uygulama. Alan uygulaması ve pratik çalışmalar
10 Okul öncesi eğitim etkinliklerini planlama ve uygulama. Alan uygulaması ve pratik çalışmalar
11 Okul öncesi eğitim etkinliklerini planlama ve uygulama. Alan uygulaması ve pratik çalışmalar
12 Okul öncesi eğitim etkinliklerini planlama ve uygulama. Alan uygulaması ve pratik çalışmalar
13 Okul öncesi eğitim etkinliklerini planlama ve uygulama. Alan uygulaması ve pratik çalışmalar
14 Okul öncesi eğitim etkinliklerini planlama ve uygulama. Alan uygulaması ve pratik çalışmalar
15 Okul öncesi eğitim etkinliklerini planlama ve uygulama. Alan uygulaması ve pratik çalışmalar
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Kuru N.( 2020) Okul Öncesi Eğitim Programları, Ankara: Eğiten Kitap Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2024). Okul Öncesi Eğitim Program Kitabı.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Rapor Sunma 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Öğrenciler dersin teorik ve uygulama kısımlarını bölüm ve okul yönetimi tarafından belirlenen okul öncesi eğitim kurumlarında gerçekleştireceklerdir. Dersin uygulama süresi günde 6 saat olarak planlanmıştır. Öğrenciler, uygulama yaptıkları okulda, okul yönetimi tarafından görevlendirilen öğretmenlerle birlikte çalışmaktadır. Derse devam zorunluluğu %80 olarak belirlenmiştir.


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 4 56
Gözlem 14 1 14
Rapor Sunma 7 3 21
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 1 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Toplam İş Yükü (saat) 114

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 3 5 5 3 1 3 4 5 5 1 4 4 3
ÖÇ 2 5 5 5 5 3 5 5 5 5 1 5 5 3
ÖÇ 3 5 5 5 2 3 5 5 5 5 1 5 3 5
ÖÇ 4 5 5 5 3 4 5 5 5 5 1 4 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek