Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
COG-128 | OKUL ÖNCESİ EĞİTİMDE PLANLAMA VE PROGRAM GELİŞTİRME | Ders | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencilerin erken çocukluk eğitim programları konusunda bilgi sahibi olması ve kazandığı bilgi ve becerileri, uygulama esnasında kullanmasını sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Banu TEPE
1 | Okul öncesi eğitimin temel amaç ve ilkelerini açıklayabilme. |
2 | Okul öncesi eğitim programının temel özelliklerini tanımlayabilme. |
3 | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki eğitim ortamı ve öğrenme merkezlerinin özelliklerini açıklar. |
4 | 36-72 aylık çocuklara yönelik aylık-günlük etkinlik planı- bütünleştirilmiş etkinlik planını yapılandırabilme |
5 | 36-72 aylık çocuklara yönelik aylık-günlük etkinlik planı- bütünleştirilmiş etkinlik planını uygulayabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders, Türkiye’de ve Dünyada erken çocukluk eğitimi, okul öncesi eğitime temel olan görüşler ve okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi, okul öncesi eğitim kurumlarının çeşitleri (anaokulu, kreş vb.), okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel, sosyal ve eğitsel ortam özellikleri, 2024 programından önce yürürlükte olan programlarının (1953, 1989, 1994, 2002, 2006, 2013) belirgin özellikleri, 2024 okul öncesi eğitim programı, okul öncesi eğitimin tanımı, ilkeleri, önemi ve yararları, okul öncesi döneminde ailenin ve öğretmenin rolü ve önemi, okul öncesi öğretmeninin özellikleri, okul öncesi eğitimin planlanması ve uygulanması, öğrenme merkezleri ve etkinlik türleri, okul öncesi eğitimin değerlendirilmesi, etkinlik planı ve aylık eğitim planı hazırlama gibi hususları kapsar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme | ||
2 | Okul Öncesi Eğitimin önemi, ilkeleri ve ögeleri | ||
3 | Türkiye'de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel gelişim süreci | ||
4 | MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programının Tanıtımı (İlke, amaç, felsefesi, özellikleri) | ||
5 | MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programının Tanıtımı (Aylık Plan, Günlük Eğitim Akışı ve Etkinlik Planı) | ||
6 | MEB 2013Okul Öncesi Eğitim Programının Tanıtımı (Aile katılımı ve özel gereksinimi olan çocuklar için uyarlamalar) | ||
7 | MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programının Tanıtımı (Değerlendirme Süreçleri- İlgili Evraklar) | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Okul öncesi eğitim sürecinde yer alan profesyonellerin rolleri ve özellikleri Etkinlik türleri, öğrenme merkezleri, ideal bir okul öncesi eğitim sınıfının özellikleri | ||
10 | Etkinlik planı- bütünleştirilmiş etkinlik planı hazırlama ve içerik oluşturma, kazanım ve göstergeleri belirleme | ||
11 | Program hazırlama ve içerik oluşturma: Kazanım ve göstergeleri belirleme | ||
12 | Bütünleştirilmiş etkinlik planı tasarlama, sunma ve uygulama | ||
13 | Bütünleştirilmiş etkinlik planı tasarlama, sunma ve uygulama | ||
14 | Bütünleştirilmiş etkinlik planı tasarlama, sunma ve uygulama | ||
15 | Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Okul Öncesi Eğitim Programları. Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitim, 2015. Köksal Akyol, A. (Edt). Ankara: Hedef Yayıncılık. Çelik, N. ve Daşcan, Ö. 2017, Okul Öncesi Eğitimi Programı ve Etkinlik Kitabı, 2. baskı, Anı Yayıncılık. Erken Çocukluk Eğitiminde Yaklaşımlar ve Programlar, 2016 (Edt. Fulya Temel), Vize Yayıncılık, 2024 MEB Okul Öncesi Eğitim Programı
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Uygulama/Pratik | 1 | 1 | 1 |
Rapor Hazırlama | 1 | 2 | 2 |
Rapor Sunma | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Ev Ödevi | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 66 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 3 | 1 | 1 | 5 | 1 | 5 | 1 | 3 |
ÖÇ 3 | 1 | 5 | 5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 3 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 1 | 5 | 3 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 3 | 5 |