GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
COG-215 SINIF YÖNETİMİ Ders 2 3 2,00

Önlisans


Türkçe


Eğitimcilerin, öğrencilerin davranışlarını etkili bir şekilde yönlendirme, kontrol etme ve iyileştirme becerilerini kazanmalarını sağlamaktır.


Öğr. Gör. Sibel AYDIN


1 Hedef davranışı tanımlayabilme
2 Davranış yönetme tekniklerini sıralayabilme
3 Davranış sağaltım planını uygulamada öğretmenle işbirliği yapabilme
4 Değiştirilen davranışın sürdürülebilirliğini sağlamada öğretmene yol gösterebilme
5 Olumlu bir sınıf iklimi yaratabilmek için davranışın sebeplerini anlama ve müdahale edebilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Hedef davranışın ölçümü ve kaydı, uygun olan davranışın sistematik olarak artırılması, uygun olmayan davranışların sistematik olarak azaltılması, değiştirilen davranışta kalıcılık, değiştirilen davranışın genellenmesi, davranış kaydı teknikleri, davranış sağaltımı planlama gibi konuları içerir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme
2 Davranış ve davranış problemlerine ilişkin temel kavramlar ve davranışın nedenlerine ilişkin farklı açıklamalar
3 Çocukluk döneminde görülen davranış problemlerinin klinik niteliği
4 Davranışın değerlendirilmesi - ,Formal yöntemler
5 Davranışın değerlendirilmesi - ,Formal yöntemler
6 Davranışın değerlendirilmesi ? İnformal yöntemler
7 Davranışın değerlendirilmesi - İnformal yöntemler
8 Ara sınav
9 Müdahale- Pekiştireç kullanımı ve etkileri
10 Müdahale- Pekiştireç kullanımı ve etkileri
11 İpuçları ve yardım tekniklerinin kullanımı
12 İşlevsel değerlendirme yöntemleri
13 Çocuklar ve anne babaları için etkili davranış müdahale planı geliştirme
14 Çocuklar ve anne babaları için etkili davranış müdahale planı geliştirme
15 Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

BALAT, G.U, BİLGİN Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi, H.Eğiten Kitap,2011 Tekin,E. ve Kırcaali-İftar,G. Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri.Nobel Yayınları,Ankara.(2001) Özyürek, M. Olumlu Sınıf Yönetimi. Kök Yayınları Ankara (2005) Özyürek, M. Davranış Değiştirme. Kök Yayınları Ankara (2004) Erbaş, D. İşlevsel Davranış Analizi. Kök Yayınları Ankara (2005) Tekin,E. ve Kırcaali-İftar,G. Tek Denekli Araştırma Yöntemleri, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara (1997)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Toplam İş Yükü (saat) 58

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1 1 5 5 2 2 5 5 5 3 3
ÖÇ 2 2 5 5 3 2 5 5 5 4 5
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
ÖÇ 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek