Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
COG-215 | SINIF YÖNETİMİ | Ders | 2 | 3 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Eğitimcilerin, öğrencilerin davranışlarını etkili bir şekilde yönlendirme, kontrol etme ve iyileştirme becerilerini kazanmalarını sağlamaktır.
Öğr. Gör. Sibel AYDIN
1 | Hedef davranışı tanımlayabilme |
2 | Davranış yönetme tekniklerini sıralayabilme |
3 | Davranış sağaltım planını uygulamada öğretmenle işbirliği yapabilme |
4 | Değiştirilen davranışın sürdürülebilirliğini sağlamada öğretmene yol gösterebilme |
5 | Olumlu bir sınıf iklimi yaratabilmek için davranışın sebeplerini anlama ve müdahale edebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Hedef davranışın ölçümü ve kaydı, uygun olan davranışın sistematik olarak artırılması, uygun olmayan davranışların sistematik olarak azaltılması, değiştirilen davranışta kalıcılık, değiştirilen davranışın genellenmesi, davranış kaydı teknikleri, davranış sağaltımı planlama gibi konuları içerir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme | ||
2 | Davranış ve davranış problemlerine ilişkin temel kavramlar ve davranışın nedenlerine ilişkin farklı açıklamalar | ||
3 | Çocukluk döneminde görülen davranış problemlerinin klinik niteliği | ||
4 | Davranışın değerlendirilmesi - ,Formal yöntemler | ||
5 | Davranışın değerlendirilmesi - ,Formal yöntemler | ||
6 | Davranışın değerlendirilmesi ? İnformal yöntemler | ||
7 | Davranışın değerlendirilmesi - İnformal yöntemler | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Müdahale- Pekiştireç kullanımı ve etkileri | ||
10 | Müdahale- Pekiştireç kullanımı ve etkileri | ||
11 | İpuçları ve yardım tekniklerinin kullanımı | ||
12 | İşlevsel değerlendirme yöntemleri | ||
13 | Çocuklar ve anne babaları için etkili davranış müdahale planı geliştirme | ||
14 | Çocuklar ve anne babaları için etkili davranış müdahale planı geliştirme | ||
15 | Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
BALAT, G.U, BİLGİN Okul Öncesi Eğitimde Sınıf Yönetimi, H.Eğiten Kitap,2011 Tekin,E. ve Kırcaali-İftar,G. Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri.Nobel Yayınları,Ankara.(2001) Özyürek, M. Olumlu Sınıf Yönetimi. Kök Yayınları Ankara (2005) Özyürek, M. Davranış Değiştirme. Kök Yayınları Ankara (2004) Erbaş, D. İşlevsel Davranış Analizi. Kök Yayınları Ankara (2005) Tekin,E. ve Kırcaali-İftar,G. Tek Denekli Araştırma Yöntemleri, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara (1997)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 58 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 1 | 5 | 5 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | |||
ÖÇ 2 | 2 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | |||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |