GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
TUR-101 TÜRK DİLİ-I Ders 1 1 2,00

Önlisans


Türkçe


Öğrencilere Türkçeyi kurallarına uygun şekilde kullanma becerisini kazanma; yazılı ve sözlü olarak duygu ve düşüncelerini en güzel biçimde anlatabilme; bilimsel, sorgulayıcı, eleştirel yorumlayıcı, yaratıcı ve yapıcı düşünme alışkanlığını kazandırma ve bunu geliştirme.


Öğr.Gör. Nazlı Eser AYDIN


1 1. Dilin yapısını ve kurallarını kavrayabilme.
2 2. Dil ve kültür arasındaki ilişkiyi kavrayabilme, sosyal ve kültürel yaşantı içinde bu ilişkiyi gözlemleyebilme.
3 . 3. Kültür ve medeniyet kavramları arasındaki ayrımı yapabilme.
4 4. Türk dilinin tarihi gelişimini ve bugününü kavrayabilme
5 5. Türk dilinin seslerini fonetik özelliklerine göre sınıflandırabilme.
6 6. Kelimelerin yapı ve anlam bakımından kurallara uygunluğunu denetleyebilme.
7 7. Yazım ve noktalama kurallarına riayet edebilme.
8 8. İletişimde sözlü ve yazılı anlatımı kurallarına uygun biçimde kullanabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Dil, kültür; dil-kültür ilişkisi, medeniyet-kültür farklılıkları, Türk dilinin tarihi gelişimi, dünya dilleri arasındaki yeri, ses özellikleri, ağız, şive, lehçe; yazım ve noktalama uygulamaları, yazılı ve sözlü anlatım türlerine giriş.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme
2 Kültür ve dil-kültür ilişkisi. Kültür tipleri. Medeniyet ve kültür-medeniyet ayrımı.
3 Ana Dili, Bağlam, Dil ve Söz, Sembol-İmaj
4 Türk dilinin tarihi gelişimi ve tarihi dönemleri.
5 Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri.
6 Türk dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları. Lehçe, şive ve ağız
7 Dil Bilgisi ve Bölümleri (Ses Bilgisi, Şekil Bilgisi
8 Ara Sınav
9 Dil Bilgisi ve Bölümleri (Ses Bilgisi, Şekil Bilgisi
10 Dil Bilgisi ve Bölümleri (Ses Bilgisi, Şekil Bilgisi)
11 Yazım kuralları ve uygulaması
12 Noktalama işaretleri ve kullanımıyla ilgili uygulamalar.
13 Sözlü ve yazılı anlatım türlerine giriş
14 Sözlü anlatımda dikkat edilecek hususlar ve sözlü anlatım uygulamaları.
15 Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim
16 Yarıyıl sonu sınavı

Fevziye Abdullah Tansel, İyi ve Doğru Yazma Usulleri III, Kubbealtı Akademi Yay., İstanbul 1987. Hamza Zülfikar, Doğru Yazma ve Konuşma Bilgileri I, Ankara 2009. İsmail Parlatır-vd., Türk Dili (Sözlü ve Yazılı Anlatım Türleri ile Anlatım Teknikleri), Ekin Yay., Bursa 2010. Muharrem Ergin, Türk Dil Bilgisi, Bayrak Yay., 20 b., İstanbul 1993. Mustafa Aça- vd., Türk Dili ve Kompozisyon, Kültür Ajans Yay., Ankara 2011. Zeynep Korkmaz-vd., Türk Dili ve Kompozisyon, Ekin Yay. 2. b., Bursa 2007. DERS ARAÇLARI: Konularla uyumlu bir biçimde haritalar ve bilgisayar teknolojileri.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 7 2 14
Toplam İş Yükü (saat) 58

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek