Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TUR-101 | TÜRK DİLİ-I | Ders | 1 | 1 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencilere Türkçeyi kurallarına uygun şekilde kullanma becerisini kazanma; yazılı ve sözlü olarak duygu ve düşüncelerini en güzel biçimde anlatabilme; bilimsel, sorgulayıcı, eleştirel yorumlayıcı, yaratıcı ve yapıcı düşünme alışkanlığını kazandırma ve bunu geliştirme.
Öğr.Gör. Nazlı Eser AYDIN
1 | 1. Dilin yapısını ve kurallarını kavrayabilme. |
2 | 2. Dil ve kültür arasındaki ilişkiyi kavrayabilme, sosyal ve kültürel yaşantı içinde bu ilişkiyi gözlemleyebilme. |
3 | . 3. Kültür ve medeniyet kavramları arasındaki ayrımı yapabilme. |
4 | 4. Türk dilinin tarihi gelişimini ve bugününü kavrayabilme |
5 | 5. Türk dilinin seslerini fonetik özelliklerine göre sınıflandırabilme. |
6 | 6. Kelimelerin yapı ve anlam bakımından kurallara uygunluğunu denetleyebilme. |
7 | 7. Yazım ve noktalama kurallarına riayet edebilme. |
8 | 8. İletişimde sözlü ve yazılı anlatımı kurallarına uygun biçimde kullanabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dil, kültür; dil-kültür ilişkisi, medeniyet-kültür farklılıkları, Türk dilinin tarihi gelişimi, dünya dilleri arasındaki yeri, ses özellikleri, ağız, şive, lehçe; yazım ve noktalama uygulamaları, yazılı ve sözlü anlatım türlerine giriş.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme | ||
2 | Kültür ve dil-kültür ilişkisi. Kültür tipleri. Medeniyet ve kültür-medeniyet ayrımı. | ||
3 | Ana Dili, Bağlam, Dil ve Söz, Sembol-İmaj | ||
4 | Türk dilinin tarihi gelişimi ve tarihi dönemleri. | ||
5 | Türk dilinin dünya dilleri arasındaki yeri. | ||
6 | Türk dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanları. Lehçe, şive ve ağız | ||
7 | Dil Bilgisi ve Bölümleri (Ses Bilgisi, Şekil Bilgisi | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Dil Bilgisi ve Bölümleri (Ses Bilgisi, Şekil Bilgisi | ||
10 | Dil Bilgisi ve Bölümleri (Ses Bilgisi, Şekil Bilgisi) | ||
11 | Yazım kuralları ve uygulaması | ||
12 | Noktalama işaretleri ve kullanımıyla ilgili uygulamalar. | ||
13 | Sözlü ve yazılı anlatım türlerine giriş | ||
14 | Sözlü anlatımda dikkat edilecek hususlar ve sözlü anlatım uygulamaları. | ||
15 | Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirilmesi ve geri bildirim | ||
16 | Yarıyıl sonu sınavı |
Fevziye Abdullah Tansel, İyi ve Doğru Yazma Usulleri III, Kubbealtı Akademi Yay., İstanbul 1987. Hamza Zülfikar, Doğru Yazma ve Konuşma Bilgileri I, Ankara 2009. İsmail Parlatır-vd., Türk Dili (Sözlü ve Yazılı Anlatım Türleri ile Anlatım Teknikleri), Ekin Yay., Bursa 2010. Muharrem Ergin, Türk Dil Bilgisi, Bayrak Yay., 20 b., İstanbul 1993. Mustafa Aça- vd., Türk Dili ve Kompozisyon, Kültür Ajans Yay., Ankara 2011. Zeynep Korkmaz-vd., Türk Dili ve Kompozisyon, Ekin Yay. 2. b., Bursa 2007. DERS ARAÇLARI: Konularla uyumlu bir biçimde haritalar ve bilgisayar teknolojileri.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 58 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||||
ÖÇ 6 | |||||||||||||
ÖÇ 7 | |||||||||||||
ÖÇ 8 | 2 |