Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FTR.UYG-204 | İŞYERİ EĞİTİMİ | Ders | 2 | 4 | 11,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrencilere aldıkları teorik eğtimi pratiğe dönüştürme becerisi kazandırmak.
Dr. Öğr. Üyesi Ülkü Kezban ŞAHİN, Öğr.Gör.Rıdvan TÜRKERİ
1 | Sorumluluk alma becerisini geliştirebilme |
2 | Farklı fizyoterapi uygulamalarını öğrenebilme |
3 | Fizyoterapi uygulamalarında endikasyon ve kontraendikasyonları öğrenebilme |
Birinci Öğretim
İş yeri eğitimine gidebilmek için akademik ortalamasının en az 1.80 olması gerekmektedir.
Yok.
Öğrenilen tedavi yöntemlerini hastalara uygulamak.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin genel tanıtımı, işleyişi, değerlendirme kriterleri ve izlence hakkında bilgilendirme | ||
2 | İnfraruj , Lazer | ||
3 | Sıcak Modaliteler | ||
4 | Soğuk Modaliteler | ||
5 | Faradik ve Sinüzoidal Akım | ||
6 | NMES | ||
7 | Yüksek Voltaj Kesikli Galvanik Stimülasyon | ||
8 | Yarıyıl İçi Etkinliği Değerlendirmesi | ||
9 | TENS, Ultrason | ||
10 | Enterferansiyel Akımlar | ||
11 | Rus Akımı ve Özellikleri | ||
12 | Diadinamik Akımlar | ||
13 | Kısa Dalga Diatermi | ||
14 | Yüksek Frekanslı Akımlar | ||
15 | Dönem boyunca işlenen konuların genel tekrarı, değerlendirmesi ve geri bildirim | ||
16 | Yarıyıl Sonu Etkinliği Değerlendirmesi |
1) Kayıhan H, Dolunay N. 'Fizyoterapi’de Isı-Işık Su' H.Ü. Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon YO Yayınları, Ankara, 1992. 2) Şimşek N, Kırdı N. Elektroterapide Temel Prensipler ve Klinik Uygulamalar Fizyoterapi Ankara, 2019.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Giresun Üniversitesi Meslek Yüksekokulları Koordinatörlüğü tarafından hazırlanan 3+1 Mesleki Eğitim Modeli Uygulama Yönergesi esaslarına uygun olarak yürütülmektedir. Bu yönerge, öğrencilerin mesleki bilgi ve becerilerini geliştirmek amacıyla iş yerlerinde yaptıkları uygulamalı Giresun Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Bologna Eşgüdüm Komisyonu eğitimlerin süreçlerini, kriterlerini ve değerlendirme yöntemlerini belirler. Staj süresi, akademik takvime uygun olarak belirlenmiş olup, öğrenciler eğitim programlarında belirtilen dönemlerde ilgili iş yerlerinde toplamda 14 hafta süreyle mesleki uygulama eğitimi yaparlar. Öğrencilerin uygulama yapmak üzere iş yerlerine gönderilmesi için ilk iki dönem veya sonraki dönemlerde genel ağırlıklı not ortalamasının en az 1.80 olması şarttır. Bu süreçte, öğrencilerin iş yerlerinde haftalık çalışma süresi ve toplam iş yükü, ders planına uygun şekilde düzenlenir. Devam zorunluluğu %80 olarak belirlenmiş olup, mazeretli ve mazeretsiz devamsızlık süresi %20 oranını geçemez. İş yerlerinde yürütülen staj ve uygulamalar sırasında öğrencilerin mesleki bilgi ve becerilerini pekiştirmesi, iş sağlığı ve güvenliği kurallarına uyması, ekip çalışmasına katılım sağlaması ve mesleki etik ilkeleri benimsemesi beklenmektedir.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
Rapor Hazırlama | 14 | 12 | 168 |
Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 |
Toplam İş Yükü (saat) | 336 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | |
ÖÇ 1 | 5 | 3 | 4 | 5 | |||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 4 |